BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Carina Brandt - 2 februari 2014 14:49

Så har vi gått in i en ny månad igen, känns så skönt att den långa januari månaden är över och vi har närmat oss våren med en hel månad. Jag hoppas att våren kommer att ge oss många      timmar känns just nu som att vi inte sett solen på månader, bara mörka dagar så långt jag kan tänka tillbaka.


Idag blev det klart att Amitza & Penny åker tillbaka till Annelie & Anders i slutet på denna veckan, känns lite jobbigt att lämna ifrån mej mitt lilla tröll Amitza igen hon är sååååå speciell den lilla damen ett hjärta med GULD är vad hon har    


Men då jag idag fick prata med lilla "wilma" (barnbarnet till annelie & anders) så smälte ju mitt hjärta för henne SÅ KLART då hon frågar,,,varför är amitza i hagen ? jag svarar, för att hon är ute med sina kompisar & har det bra,,wilma svara,,jaha..sen säger wilma,,vi har köpt ny sadel till Amitza,,jag svarar, jaha har ni det va roligt ska du ut & rida på Amitza nu när hon kommmer hem igen då ? wilma svara, aaaaaa, längtar du då frågar jag ? wilma svara, mmmmmm gissa om hon va gullig lilla tjejen   


Nu återstår det bara för mej att försöka mej på & värka henne innan avfärd vilket kan bli lagomt så roligt då min kropp ej vill som jag vill     


Har hållit lite extra koll på Bellami den sista tiden då jag ser att hon värkar ha lite mer ont i sitt vänstra bakben nu mot vad hon haft tidigare. Jag tror att det kan bero på att hon är dräktig & börjar bli tung, men det är ingen större fara ännu MEN eftersom jag vill ha "björnkoll" på mina hästar och vill se den minsta lilla förändring  i god tid så har jag upptäckt detta, men som sagt ännu värkar hon inte lida så mkt av det men jag vill ändå ha full koll på henne utafall hon får mer ont. Har kollat hur lång tid hon har kvar till "beräknat" födelsedatum & det är bara 98 dagar kvar    


Har varit lite lat några dagar & mest suttit vid datorn & kollat igenom gamla kort och hittade då lite kort på mina små busfrön då dom hade "roliga timmen" utanför hagen, dessa små tröll ungar är bland det ljuvligaste som finns, mattes små älsklingar    


 

Här är det Tiora som ALLTID måste gå in i stora stallet & "städa" efter dom andra hästarna, hon är alltid sist tillbaka i hagen   


 


Här kommer Tiora igen efter att ha varit in i hagen & tagit sej en tugga hö   


 


Här är Zinzano i action   


 


Zinzano & Molly i full fart, Molly fullkomligt älskar & springa efter & busa hon också     

Min älskade Tiora som just hade kommit på att,,,hjälp jag är sist bäst & skynda sej efter min kompis   

Avslutar detta inlägg med min vackraste Fiona, en häst som jag älskar så oerhört mycket, jag tycker hon är så ofantligt vacker    


 



Skapa flashcards