BLÅKLOCKANSSTUTERI

Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

Hem och bara vände om....

Av Carina Brandt - 9 februari 2014 13:12

Börjar detta inlägg med att tacka er som lämnat en rad i min gästbok, jag blir så glad för era rader ska ni veta, tusen tack alltid lika roligt & läsa era rader    


I början på veckan så kom Penny hem igen efter nästan två år hos Erika & hon kom hem i ett strålande skick, än en gång varmt TACK Erika för att du tagit hand om Penny på allra bästa vis        


 


Penny hälsar på pappa Zorry   


 


Hej pappsen    


 


Skönt & sträcka på benen   


 


 

 


Själva ihop släppet med dom andra tjejerna gick bra, det blev så klart mycket spring & bus & pipande då alla skulle hälsa på Penny. SEN bröt helvetet lös. Började med att mamma Amitza talade om för sin dotter att KOM INTE HÄR & KOM håll dej i ledet.


Den knubbiga lilla limpan Amitza   


 


Så här såg Bella & Zinzano ut resten av dagen, ja föresten hela veckan ut     s-u-c-k-

 


Erotica som annars är den som ska sätta "nykomlingarna" på plats hon tog det hela med ro & jag var så glad för det, tyvärr så varade min glädje inte så länge då Bella var för trött för att jaga & vakta sin bäbis ja då tog Erotica över & det med besked snacka om "team work" oj oj va arg ja var stackars Penny fick inte en lugn stund fick mest springa & försvara sej hela tiden.


Det värsta av allt var/är att mammorna lärde sina ungar att HENNE ska vi jaga HON ska bara BORT från våran flock, kom så ska vi visa er hur ni ska göra   


Som vanligt så tar Fiona dom som är utstötta till sej & hon talar gärna om för dom att hon minsann är snäll, genomsnäll är bara förnamnet.


 


 


Som sagt mycket spring blev det, men fölisarna vart ju vila lite också emellanåt & då passade jag på & fota dom var ju ett bra tag sen jag tog några nya kort på dom. Först ut är Zinzano 9 månander


 


 


OM det finns någon som tycker att denna killen är värd att spara & se hur han utvecklas framöver så kan jag tänka mej att sälja honom till någon som har för avsikt & spara honom som hingst några år till, kontakta mej då ganska snart, annars blir han valack innan våren kommer. Jag är MYCKET noga med vart han hamnar så endast seriösa gör sej besvär. Läs mer om hans stam på sidan unghästar. Han har en stam som i mina ögon tilltalar mej väldigt mycket, men då jag själv inte är frisk & inte klarar av att jobba fram honom som jag vill så är mina planer att han ska bli valack ganska snart. Men som sagt finns det någon som är seriöst intresserad av att hålla honom som hingst något år till så tveka inte att höra av dej/er...


 


Även mitt lilla    Tiora fassnade på bild, jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag tycker om denna lilla häst, jag tycker själv att det ska bli spännande & följa henne dom kommande åren & se hur hon utvecklas.


   


Några fler kort från dagens springrunda.


 


Jag tycker att Penny är så ofantligt vacker i sin långa man, pappa Zorry upp i dagen   


 


Penny blev inte hemma i så många dagar, i torsdags så kom Anders & hämtade henne & Amitza så nu bor dom båda två i Falun, känndes väldigt jobbigt när dom åkte, men jag vet att dom kommer till ett KANOM hem där dom båda två kommer till användning & det värmer ju så klart mitt hjärta, mattes små guldklimpar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Brandt - 23 januari 2018 14:40

Busväder ute igen & vad passar då bättre än att uppdatera hemsidan igen       Några minus grader & snö som faller & kraftig blåst på det med andra ord inte alls roligt att vistas ute idag. Hästarna gillar vädret dom busar & leker & springer i sin...

Av Carina Brandt - 16 januari 2018 15:55

   Tittut    Tyckte det var så roligt att skriva i bloggen igår så vi kör idag igen, bäst att passa på medans man är sjuk....   Det har ju hänt lite med Zorry´s avkommor under 2017 så jag tänkte berätta lite om dom i lite olika blogginlägg här ...

Av Carina Brandt - 15 januari 2018 14:43


    Hallååå finns det någon kvar som tittar in här fortfarande ??      Bloggen har legat vilande i snart ett år, inte på grund av brist på uppdaterande & saknad av lust att uppdatera nej då lusten att skriva här har funnits men orken & energin at...

Av Carina Brandt - 11 februari 2017 19:32

Ett tag sedan sist, men det är väldigt lungt här just nu.   Idag har vi vinkat av Zibell    som flyttar hem till sin ägare Sara Berlin, jag önskar Sara & Zibell all lycka i framtiden vad dom nu än hittar på      Just nu ropar Bella efter sin ...

Av Carina Brandt - 22 januari 2017 15:56

Som jag skrev i förra inlägget så skulle det komma en tjej till Zorry för att kolla igenom honom och förhoppningsvis finna felet på vad som spökar med honom. Tjejen som jag anlitat heter Li Johansson hade hört så mkt bra om henne och bara positiva ...

Skapa flashcards