BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Carina Brandt - 3 mars 2014 13:17

Ja kära nån va ska man säga ? kan inte annat än säga...Det var länge sen sist, inte alls vad jag hade lovat i mitt första inlägg för året då jag lovade att försöka & skärpa mej med min blogg, men nu har det nästan gått en månad sen sist jag skrev här & så var ju inte min tanke då jag gav mitt nyårslöfte   


Har varit lite jobbigt för mej den sista tiden därav har orken för att uppdatera här uteblivit, många av mina allra närmaste har/är sjuka, några ligger på sjukhus & några är hemma det smärtar ens hjärta något enormt mycket då man känner sej så totalt hjälplös då ens närmaste inte mår bra & utgången är oviss, jag kan bara fortsätta & hålla mina tummar STENHÅRT för att tex min älskade gammla svärmor får komma hit i sommar igen, har svårt att tänka mej en sommar utan henne.   


Hästarna mår bara bra, Fiona börjar på & få en riktigt stor fölmage nu, dock har jag inte sett några sparkar där ännu men helt klart finns det en wilfred bäbis där   


Bellami börjar på & bli väldigt stor nu & det syns på henen att det börjar på & bli väldigt jobbigt för henne, hon fäller dessutom MASSOR av päls så extra vitaminer är insatt på henne. Bellami har nu bara 9 veckor kvar tills beräknad ankomst, tänka sej snart får jag återigen njuta av en liten bäbis här hemma oj oj som jag längtar, hoppas nu bara att allting får gå bra    


Det är även hög tid att beställa tid för kastrering av Zinzano än är han ff lugn MEN kommer vårvärmen så vet man inte hur han reagerar, har iaf bestämt mej för vilken vetrenär som jag ska åka till, ska nu bara beställa tid i veckan, ska bli skönt att få det gjort.


Kan inte fatta att Tiora & Zinzano nu mer räknas som 1 åringar    i mina ögon är dom ju ff mina små bäbisar, nåja bara & gilla läget, hur som så känns det väldigt spänannde & följa & se hur dessa två kommer att utvecklas med åren, jag gillar Tiora mest hon tror jag kan bli riktigt bra som färdigväxt   

Har nu också börjat & skicka iväg lite bokningskontrakt till stoägare som visat intresse för Zorry inför den kommande betäckningssäsongen, återstår nu bara & se om alla kommer som visat intresse. Det finns fortfarade några platser kvar hos Zorry om någon är intresserad   


Iår kommer vi att endast betäcka Bella med honom, vem som sen ska ha fölet jag eller Linda det återstår att se, eller hur var det nu Linda ??   


Detta får vara allt för denna gången, nu vet ni iaf att bloggen lever    ska göra mitt bästa för att återkomma med ett nytt inlägg snart igen.


Tills dess så önskar jag mina bloggläsare en bra dag & var rädda om varann..varm Kram till er alla   

Ovido - Quiz & Flashcards