BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Carina Brandt - 8 mars 2014 15:53

   Så kom det oundvikliga det absolut sista samtalet från min STORA STÖTTEPELARE här i livet, min underbara goa snälla härliga & fantastiska "gammla" svärmor,,,, hon var en gång i tiden min svärmor, men dom sista 25 åren har hon varit min "extra mamma" en extra mamma/kompis/vän som alltid funnits vid min sida & hjälpt mej & fatta rätt beslut här i livet, en vän som jag har haft så FANTASTISKT roligt med under alla dessa år. När jag nu sörjer hennes bortgång & mina tårar bara rinner så kan jag endå tänka tillbaka på så ofantligt många & roliga minnen genom alla dessa år som jag fick äran att tillbringa med henne.


Hon var en MYCKET klok människa på alla sätt & vis & har genomgått så mycket i sitt långa liv & jag bara älskade att sitta & lyssna på henne när hon berättade om sina barns uppväxt & barnen som hon jobbade med under sitt arbetande liv. Hon hade så mycket fint & roligt att berätta & detta kommer jag för alltid att bära med mej i mitt hjärta.


Detta blir min första sommar på nästan 30 år som jag inte kommer att få se min kära vän & det smärtar mitt hjärta, MEN på samma gång så vet jag att min vän nu har återförenats med sin kära make i himlen & det värmer mitt hjärta att veta att hon nu har det bra   


När jag denna sommaren ligger på gräsmattan & tittar upp mot himlen så vet jag att hon finns där & håller ett öga på mej, ett öga som jag vet alltid kommer att säga "ta det lungt nu Carina, slit inte ut dej, rom byggdes inte på en dag" sån var hon så ofantligt omtänksam & mån om mej att jag MÅSTE ta det lungt inte hålla igång som jag gör, ja listan kan göras lång för denna fantastiska människa   

 


Vill även passa på & tacka min kära väns sonhustru Irene för att hon gav mej möjligheten att få följa min vän i hennes sista timmar här på jorden, TACK Irene du anar inte hur mycket detta har betytt för mej.


Kära vän när jag skriver detta så  har du nog kommit en bit på din vandring över regnbågsbron en väg som säkert är lång, men i slutet på bron så står din kära make & möter upp dej, nu får ni äntligen träffas igen & jag önskar er allt gott där uppe.

 


saknar dej så ofantligt mycket redan men nu vet jag att du inte har ont längre & inte känner dej ensam mera. Vila i Frid kära Karin   


Tack för ALLT min kära vän !


 

Ovido - Quiz & Flashcards