BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Carina Brandt - 10 mars 2014 13:38

Igår var vi & hämtade hem Miona, jag & hästskötarn & en av drängarna, men på "släp" var även min älskade mamma & min faster, jätte roligt att min fina älskade faster var med hon är en mkt rolig människa.


Anledningen till att Miona kom hem igen var för att hennes STORA kompis skulle följa med sin matte till hennes hem då denne inte var dräktig längre, väldigt tråkigt lider med dej Madde, hoppas på bättre lycka för er nästa gång   


Miona kom hem i ett TOPPEN skick som uffödare & ägare till en häst man lånar ut blir man så otroligt glad & varm i hjärtat när man får tillbaka en utlånad häst som var i mkt fina skick än när jag lämnade henne, Anna Lena m familj har verkligen gjort allt för att Miona skulle få bo på ett "lyxhotell" TACK än en gång, Anna Lena, Madde & inte minst Glödisa som har fostrat Miona på  "rätt" vis det var en annan häst jag fick hem, kloka fina Glödisa   


Det blev liiiiiite tokigt med en annan sak då Miona skulle lastas    så här i efterhand så kan jag sitta & skratta åt det men absolut INTE då när min syster blir "något" sträng på rösten    & ropar CARINA   


Ni som känner igen mej vet ju att jag är lite....nåja MYCKET virrig av mej jag har inte alltid mina tankar med mej där dom borde vara för stunden, och eftersom det har varit lite mycket för mej med en massa tankar & funderingar den sista tiden så kan jag ju inte påstå att jag hade tankarna med mej igår heller   


Jag visste hela förmiddagen att jag måste städa ur transporten från allt skräp som jag samlat där under vinterhalvåret, sa t.o.m till gubben att du måste påminna mej om det, ja ja säger han fixar jag vet du,,,, jaaaaaa tjena va han gjorde    när min syster kom så backade jag bak bilen & satte på transporten & satt mej i bilen igen & säger,,,nu kan vi åka och iväg kom vi lyckligt ovenatnde om vad jag hade glömt....


Väl framme hos Anna Lena så tog jag t.o.m ned lämmen & inte ens då tittade jag in i transporten    utan då min syster tagit Miona & skulel leda henne för att lasta henne så ropar hon på mej....Men Carina HUR har du tänkt dej att Miona ska få plats här då ???? ilag med allt skrot ???? DÅ kom jag på vad jag glömt               SNACKA om att jag blir trött på mej själv    


Där stog vi alltså med en transport FULL i skräp & hästen fick inte plats. Det hela slutad emed att Anna Lena fick följa med hem med sin transport & själv fick jag åka med mitt skräp hem igen   


Ja jag säger då det så det kan gå, Miona kom hem iaf & det var ju huvudsaken,  tackk Anna Lena för att du kunde rycka in med kort varsel   


Ihopsläppet gick över förväntan bra, trodde att det skulle bli samma visa som med Penny att dom även skulle jaga Miona i flera dagar innan det skulel bli lungt i flocken, men tji fick jag..


Hmmmm tycks Erotica tänka henne känner jag igen...


 


Hej mamma nu e ja hemma igen.

 


Tjena syrran har du saknat mej ??

 


 



Ovido - Quiz & Flashcards