BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 16 mars 2014

Av Carina Brandt - 16 mars 2014 11:39

Min goa vän Linda som äger 2 av Zorry´s avkommor hade varit ute & fotat sina hästar häromdagen & då passade jag på & "låna" dessa kort på Elektra & Zally   


Zally blir iår 4 år & vacker som en dag i mina ögon, kanske lite väl rud om magen nästan så man kunde tro att hon bodde hos mej   


 


Sen har vi då lilla Elektra som både jag & Linda hoppas så mkt på denna sommaren. Elektra bli iår 3 år & ska så klart visas fram på 3 års premeringen spännande kommeer det att bli   


 


 


 


Kan Elektra bli Zorry´s sjunde diplomsto mån tro ? & mamma Bella´s första diplomsto ? ja hoppas det kan man väl andå få göra eller hur ??


Det ska bli mkt spännande & se hur dessa damer ser ut under all sin vinterpäls. Jag är lika nyfiken på hur mina små skitungar här hemma ser ut under all sin vinterpäls, tänk att det känns lika roligt & spännande varje gång när unghästarna fäller av sin tjocka päls.


Hästarna fäller stora klaser med vinterpäls nu, jag borstar & borstar men än så ser jag ingen ände, Zorry har sin vana trogen fällt bort nästan all vinterpäls & knappt hunnit sätta någon sommapäls & han är lika tidig varje år fattar inte. Nu går han med täcke på dagarna då det blir isvindar här & vi har återigen fått SNÖ som dessvärre också ligger kvar blääää   


Bellamis mage börjar på & bli väldigt stor nu & sååååå t-u-n-g- tycker hon, måste börja & ha henne inne på nätterna nu det märks så väl på henne att hon nu mycket väl kan tänka sej & bo inne, hon är annars en häst som trivs allra bäst ute dygnet runt...


Så till veckan bär det av för & hämta hem spån till damen i fråga...Tänk det är "bara" 8 veckor kvar sen kommer det förhoppningsvis springa en liten fölis här på gården igen oj oj som jag längtar      det är en väldigt lugn fölis hon har i sin mage man ser bara att det rör sej någon gång ibland, mähända att det är en kille då hon bär på ????


Detta får vara allt för denna gången, önskar alla bloggläsare en bra dag...


På återhörande en annan dag....


K*R*A*M*   

Ovido - Quiz & Flashcards