BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 7 april 2014

Av Carina Brandt - 7 april 2014 12:00

Länge sen sist, men här kommer en liten uppdatering.

Skyller på det fina vädret därav ingen uppdatering här i bloggen    


Vi har haft kanonväder med mkt sol & varmt så vi har ägnat dagarna ute i trädgården med allt vårbestyr som ska göras där.


Vi har även varit till min höbonde i Mora & hämtat några hösilagebalar, långt att åka kan man tycka men jag lovar det ÄR värt varenda krona då han har kanonfint hösilage & sen är det alltid lika roligt & träffa honom & Sussi  & underbara Julia   


Vi fick äntligen se deras så ofantligt vackra nordsvenska hästar som dom har till körning, & för mej blev det kärlek vid första ögonkastet då jag stötte på denna kille     ungefär så här blev jag när jag såg honom kunde inte se mej mätte på honom hur länge jag än tittade..


 

 

 

Vilken utstrålning han har, jag var hundra säker på att han var hingst, men han var visst valack. Trodde aldrig att jag skulel falla pladask för en stor häst igen men där hade jag minsann fel. Det var även fler hästar i hagen &  fram till mej kom även denna fantastiskt fina dam med sin så kloka ögon, en "old lady" i lyxförpackning oj oj det bara LYSTE klokhet av henne hon visste verkligen sitt värde här i livet & hon visste också hur hon skulle "linda husse"  kring hans lillfinger fnisss fniss ja det blev även kärlek för mej då det gällde denna vackra dam     denna dam är 20 år gammal kanske därför hon är så klok ?.


 

 

Det fanns även två hästar till i hagen men dessa kommer jag knappt ihåg att jag såg ens     det var bara dessa två som existerade i min skalle    


Måste även visa dessa fantastiskt fina kort på min höbonde & hans kärlek till sina hästar, man förstår när man träffar honom & ser hans hästar att dom verklugen är hans ALLT det lyser kärlek lång väg dessa emellan...


 

 

Här hemma har det hänt lessamheter igen, men jag vill inte gå närmare in på vad det är kan bara säga att den kärtaste jag har är sjuk mkt sjuk & det känns så fruktansvärt jobbigt att bara stå brevid & inte kunna göra något, bara ta en dag i taget & hoppas att det snart MYCKET snart ska vända.


Detta har gjort att jag känner att jag måste försöka hitat något här i livet som ger mej "positiv energi" ja så klart mina hästar ger mej just detta varje dag MEN jag har nu bestämt mej för att göra slag i saken & skaffa mej höns igen. Jag har i många år velat ha höns men aldrig kommit till skott & skaffat några men nu känner jag att jag måste hitat på något roligt & då känsn detta som en väldigt bra ide. Jag ska inte ha många utan bara några stycken & jag har redan ebstämt mej för vilken/vilka raser jag vill ha..


Detta är Mille Fleur dessa har jag tyckt varit så otroligt fina i många år så nu ska jag göra slag i saken & skaffa mej sådana.


 

 

 

 

 

Nu har jag bara ETT problem, vilka färger ska jag ta ? jag vill ju ha allihop ju    svårt att välja känner jag mej själv så slutar det med att jag tar av alla färgerna    


Hästarna mår bara bra, har värkat Tiora själv & hon var jätteduktig Linn bara stog & höll i grimskaftet & allt fungerade kanonbra är SÅ STOLT över min lilla tjej. Tänk hon fylelr snart 1 år kan inte fatta det hon är ju ff min lilla bäbis    


Denna veckan ska vi även åka iväg & kastrera Zinzano, känns så otroligt skönt & få detta gjort sen återstår det bara & hitta ett nytt hem till honom.


Bellami sover sen en tid tillbaka inne med Zorry på nätterna, känns bra & ha henne inne då hon fölade 3 veckor tidigare förra gången då Bella föddes. Bellami har nu bara 5 veckor kvar till beräknat datum, jag både längat efter fölis & våndas på samma gång enormt mkt inför själva fölningen.


Några av hästarna hade lattsjolajbands låda häromkvällen då dom skulel gå ut i hagen igen efter att varit inne & ätit gott gott i krubban, Fiona var en av dom som körde tok race i Zorrys hage. När hon väl had elugnat ner sej så stog jag & tittade på hennes mage & då började det på & sparka för fullt i den, tydliga sparkar mot min handflata så underbart & känna, tänk att hon bär på en liten wilfred bäbis längtar som bara den efter denna bäbisen   


Om 16 dagar är det första fölet beräknat att födas e Zorry så roligt & spännande   


Avslutar detta inlägg med att berätta att det ff finns några platser kvar hos Zorry inför den kommande betäckningssäsongen, men först till kvarn gäller för vi tar bara emot några ston till sen är det fullt.


Önskar alla bloggläsare en fortsatt bra dag, varm KRAM till er alla    


Skapa flashcards