BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 13 april 2014

Av Carina Brandt - 13 april 2014 11:40

Ja just så känner jag det, att  nu är det äntligen ´gjort Zinzano är nu mera valack.


Han var supersnäll som hingst men då jag inte har möjlighet att hålla mer än en hingst på gården så beslöt jag mej ganska omgående efter att han föddes att han skulle bli valack en dag. Men det är alltid så gruvsamt innan man kommer till "skott" med att få det gjort, det är ju dock allt ett ingrepp som ska göras i en liten kropp..


Men jag hade inte behövt gruva mej ett dugg, med hjälp av mina goa vänner så hittade jag en TOPPEN BRA vetrenär som gjorde ingreppet så bra & det bästa av allt var att hon tog honom ståendes, jag gillar inte detta när dom drar omkull dom, löjligt av mej kan tyckas men jag är sån & jag rår inte för det, men jag gillar det bara inte.


Jag har nu hittat den vetrenären med STORT V som jag alltid kommer att använda mej av då det gäller mina hästar, synd bara att hon bor så långt bort ifrån mej men skulle det hända någonting så får jag försöka lösa det på allra bästa vis bara jag får anlita henne igen....


Inatt har alla hästar stått inne då det regnade & blåste snåljävlar ute hela dagen & i morse var första gången som Zinzano var LITE svullen i skapet, han har inte varit svullen alls tidigare inte ens i såren utan dom har läkt ihop jättefint, svullnaden idag var liten så bara han fått röra på sej i hagen idag så tror jag att även den svullnaden försvinner...


Så är det nu någon som letar en valack så är Zinzano Till Salu   

Ovido - Quiz & Flashcards