BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 29 april 2014

Av Carina Brandt - 29 april 2014 13:48

Ja då har så fölningarna e zorry satt igång & det kunde ju ha slutat bättre med glädje kan man tycka men för dessa stackars ägare så slutade den långa väntan med STOR sorg, då derat sto fölade i morse en döfödd hingst så frukatnsvärt lessamt lider så emd ägarna & framför allt mamma häst som är uomsej av sorg & längtan e sitt barn   

I dagarna som kommer så är nästa sto beräknat & jag håller tummar & tår för att den fölningen ska sluta lyckligt iaf   

Trodde att bellami var på G & skulle föla häromkvällen men det var som tur va "falskt alarm" kanske var det fölis som la sej till rätta ? hon mår nu igen bra & är även sitt gammla jag igen tack & lov   


Bellami är väldigt dålig på att äta sitt hö så hon går nu mera i trädgården & betar på dagarna så länge hon själv vill, när hon tröttnar så går hon till grindöppningen & ställer sej & visar tydligt att NU vill jag in till mina kompisar, min kloka fina Bellami   


Jag har ju sen tidigare sagt att jag inte skulle sälja Tiora, men då jag bara blir sämre & sämre i min sjukdom så måste jag inse att hälsan måste gå i första hand känns fruktansvärt jobbigt att behöva sälja av sina hästar som man älskar över allting annat men att gå med ständig värk & knappt kunna röra sej periodvis så känner jag att det är bättre att minska på antalet ponnyer NU så jag ist får behålla mina gammla ston som inte kräver lika mkt som en unghäst gör.


MEN Tiora säljs bara till dej som har för avsikt att använda henne som avelssto i framtiden, då jag anser att ett sto med dessa fina FUXlinjer bör få gå i avel. Ska även tillägga att som mormorsmor ligger det välkända fux  stoet Kerry v. Bunswaard Rs 1323 (ELIT) även Tioras mamma Almnäs Erotica Rs 4017 är också nu mera ELIT premierad, så Tiora har många ELIT hästar bakom sej.


För att läsa mer om Tiora titta då in på sidan unghästar samt sidan avelsston för att få mer inf där om mamma Eroticas linjer. Till rätt hem kan jag även tänka mej att låna ut henne på foder.


Nytaget kort på Tiora.


 


 


Kan även redan nu berätta att om årets fölningar går bra & det föds friska & välskapta föl så kommer även dessa att vara TILL SALU men dessa lämnar inte sin mamma förräns tidigast vid 1 års ålder.


Som mina planer ser ut just nu så kommer jag att behålla Erotica, Bellami, Bella, Fiona, Zorry dessa är heliga för mej   


Värkar det intressant ang Tiora så tveka inte att höra av dej via telefon eller mejl.


OBS ! jag har ny mejladress.

zorryrs419@hotmail.com

Ovido - Quiz & Flashcards