BLÅKLOCKANSSTUTERI

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Skadad häst & snö !

Av Carina Brandt - 7 maj 2014 17:21

Tro det eller ej men snön VRÄKER ner här nu igen jag tror aldrig att vi får någon sommar iår, skitväder jag kan inte ens ta ut lille fölis idag   


Häromdagen gick Erotica omkull i hagen då hon sprang & var heltokig då Tiora försvann ur hennes åsyn (Tiora gick in i stallet) Jag såg hela förloppet & det var en mycket otäck olycka & Erotica blev halt direkt på vänster fram. Först trodde jag att hon brutit något för hon kunde inte stödja på benet alls, & sättet hon landade på var mkt otäckt & se så jag var hundra säker att jag skulle förlora min allra finaste häst av stona. Men tack & lov så efter ett tag så kunde hon stödja på benet så pass att jag fick byta hage på henne så hon fick komma i en hage där hon fick vara ifred för dom andra & bara låta skadan läka ihop på henne. Jag klämde & kände igenom henne & kollade så gott jag kunde så benet inte "dinglade" någonstans men det gjorde det inte så e att ha haft kontakt med May & förklarat situationen för henne så lugnade hon mej med att säga att hon har nog fått sej en rejäl sträckning p*u*s*t*


Dagarna som nu följde så var hon till en början mkt halt, men e att ha fått tips från gonkan att jag skulle köpa liniment med anrika i & smörja in henne med så gjorde jag det & jag törs knappt säga det men peppar peppar ta i träd så tror jag att det har hjälpt för hon är redan på bättringsvägen. SNÄLLA fortsätt & håll tummarna för henne att det fortsätter & gå åt RÄTT håll   


Avvänjningen med 1 åringarna förlöpte väl ända till Erotica gjorde sej illa då fick hon gå tillbaka till Tiora vilket INGEN av dom hade nånting emot    Zinzano däremot får bara titta på mamma i hagen brevid & jag måste bara få skryta över min fina kille för  han är SÅ DUKTIG han tar avvänjningen med ro inte alls skrikig längre & han står även på box själv nu UTAN att försöka & hoppa över väggarna, DET är mammas kille de    


Jag hoppas så att dom "eventuella" nya ägarna kommer att tycka om honom lika mkt som jag gör, men för att vi BÅDA ska vara säkra på våran sak så kommer Zinzano att lånas ut på prov i 2 månader först, känns jätte bra att göra så för alla parter    


Igår var min snälla vetrenär hit med avmaskningsmedel till Bellami så nu är även den biten avklarad, känns så skönt & få saker & ting gjora när det ska göras.


Zultan växer & frodas & igår tog jag en försäkring på honom så nu mer e lill killen försäkrad i IF känns skönt & veta att han är fullförsäkrad man vet inte vad som kan hända med dessa småttingar   


Idag tycker han att jag är JÄTTE tråkig då han inte får komma ut i hagen & busa av sej, men då blötsnön vräker ner så är det inget uteväder för sån liten skitunge, får hoppas på bättre väder i morgon.


Avslutar med en  bild på honom då han busade i hagen.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Brandt - 23 januari 2018 14:40

Busväder ute igen & vad passar då bättre än att uppdatera hemsidan igen       Några minus grader & snö som faller & kraftig blåst på det med andra ord inte alls roligt att vistas ute idag. Hästarna gillar vädret dom busar & leker & springer i sin...

Av Carina Brandt - 16 januari 2018 15:55

   Tittut    Tyckte det var så roligt att skriva i bloggen igår så vi kör idag igen, bäst att passa på medans man är sjuk....   Det har ju hänt lite med Zorry´s avkommor under 2017 så jag tänkte berätta lite om dom i lite olika blogginlägg här ...

Av Carina Brandt - 15 januari 2018 14:43


    Hallååå finns det någon kvar som tittar in här fortfarande ??      Bloggen har legat vilande i snart ett år, inte på grund av brist på uppdaterande & saknad av lust att uppdatera nej då lusten att skriva här har funnits men orken & energin at...

Av Carina Brandt - 11 februari 2017 19:32

Ett tag sedan sist, men det är väldigt lungt här just nu.   Idag har vi vinkat av Zibell    som flyttar hem till sin ägare Sara Berlin, jag önskar Sara & Zibell all lycka i framtiden vad dom nu än hittar på      Just nu ropar Bella efter sin ...

Av Carina Brandt - 22 januari 2017 15:56

Som jag skrev i förra inlägget så skulle det komma en tjej till Zorry för att kolla igenom honom och förhoppningsvis finna felet på vad som spökar med honom. Tjejen som jag anlitat heter Li Johansson hade hört så mkt bra om henne och bara positiva ...

Ovido - Quiz & Flashcards