BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 27 juli 2014

Av Carina Brandt - 27 juli 2014 18:29

      ungefär så här har tiden sett ut sen sist jag bloggade, massor av sol & mycket varmt & mestadels en helt utslagen Carina.


Nåja lite jobb har jag allt gjort   


Sen sist jag skrev här så har jag äntligen börjat & reparea hagarna här hemma, byta stolp & bräder lite här & där & räta upp stolpar som inte står rakt & SEN ska här målas, detta har jag sagt att jag ska göra i många år nu men aldrig kommit till "skott" men nu jädrar i min lilla låda ska jag då börja iaf, sen återstår det att se hur långt jag kommer iår, allt hänger på det "galna vädret"    


Vi har som mest haft 31 grader varmt i skuggan & ÖVER 40 grader i solen sen kan ni själva räkna ut hur mkt jag fått gjort, just det inte så mkt som jag tänkt/planerat.....


En dag sa gubben att nu åker vi & badar då det är så här varmt    JAG visa mej på stranden i bikini ?? e han från vettet gubben funderade starkt på att säga att jag blev hastigt sjuk så jag skulle slippa     men inget hjälpte jag fick vackert följa med & dom "andra" hade bestämt att även jag skulle bada HJÄLP jag har inte badat ute på säkert 20 år & JA jag ÄR en badkruka burrrrr     väl på plats så blev det shorts på & ett linne & sen bar det av ut i vattnet men JÖSSES va kallt det var    blev till & simma lite så Linn blev nöjd men sen bar det av upp på land med en jädrans fart alldeles för kallt för mej & bada ute, bättre är det & ligga i badkaret inne med öppet fönster SEN kan man låtsas iaf att man är ute & badar    


Nästa dag bar det också iväg till badet men då stannade jag kvar på land & låg på filten & gosade med Molly istället medans dom andra badade    dröjer nog 20 år till innan jag badar ute igen   


För ett par veckor sedan så åkte Erotica & Tiora iväg på en liten "mini semester" till min storebror Staffan som bor under sin semester på sitt egna lilla paradis (Fäbodvallen) där har dom gått på vallen & betat & hållit Staffan sällskap under dagarna. När vi körde dit dom så hade jag kameran med mej men tyvärr så glömde jag den där därav inga "egna" kort i detta inlägg. På tisdag denna veckan som kommer så ska vi hämta hem dom igen ska bli skönt att få hem dom & få flocken samlad igen, fasten dom har haft det toppenbra hos min kära broder   


Min hästskötare "alias storasyster" & en av "drängarna" var upp & hälsade på dom & hade så klart morötter med sej till dom vilket kortet på första sidan visar, hästskötarn fick även till några fler fina kort...


 


Drängen Maria & Tiora har en mysstund mellan morots ätandet   


 


Umselipumselipumsan fick också vara med på bild, min kloka fina    häst Erotica.


Har även fått ett nytaget kort på Zinzano han mår som en prins i sitt nya hem & jag tycker han har växt en hel del sen jag lämnade iväg honom, ska bli riktigt roligt & se hur han kommer att utvecklas dom kommande åren.


 

Zinzano Juli 14


Idag kom så det sista betäckningsstoet till Zorry ett ofantligt vackert & välstammat sto, ska bli så spännande & se vad hon kommer att få på premeringen i Agusti    Zorry har även iår fått äran & betäcka väldigt fina & välstammade ston vilket jag är så otroligt glad över, jag ser med STOR glädje fram emot nästa sommar när fölisarna ska komma.


Våra egna föl växer så det knakar, Zultan är inne i en växtperiod så jag vet inte vad han liknar i dagsläget men det är ju så det ska vara. Lilla Dockan "victoria" ja va ska man säga om henne ? när jag tittar på henne så känns det som jag har kommit ett steg längre i min avel återstår att se om jag har rätt eller ej, men återigen så ser man hur viktigt det är med "bra & väl genomarbetade linjer"    ja det ska bli spännande & se hur hon fortsätter & utvecklas, Fiona är en supermorsa iaf hon älskar vekligen & vara mamma det syns lång väg på henne   


Vi har även hunnit med att begrava våran så högt älskade mamma också, en dag som jag aldrig i hela mitt liv trodde att jag skulle klara av. Att lida av stark panikångest & ha svårt att vistas ilag emd mycket människor sen ta ett sista farväl av den man älskar mest i hela världen ja ni kan tänka er själva vilket skräcksenario det var. MEN jag fixade det fasten det var jätte mkt folk i kyrkan & trånga utrymmen att sitta i detta tack vare min älskade sambo Ingvar & SÅ KLART mina älskade syskon & syskonbarn    Saknaden e mamma är så stor så det går inte & beskriva, kommer på mej själv väldigt ofta med att tänka....Nu ska jag ta & ringa till mamma men sen kommer jag ju då på att, nej det går ju inte längre   


Mamma fick en JÄTTEfin begravning tack vare min så duktiga storasyster Monica som fixade allt på egen hand, jag vet att mamma log i himlen av belåtenhet för hur fin hennes begravning blev   


Vila i Frid älskade mamma   

Ovido - Quiz & Flashcards