BLÅKLOCKANSSTUTERI

Direktlänk till inlägg 9 november 2014

OOOOppssss nu blev det ett uppehåll igen....

Av Carina Brandt - 9 november 2014 14:21

I´m back   


Länge sen sist IGEN men det händer inte så mkt här för tillfället ang hästarna.


Till veckan som kommer så är det tänkt att Linda på Trollans ska komma hit & hjälpa mej & värka igenom gänget & sen ska hon & jag äta våra "frasvåfflor" med sylt & grädde har blivit lite som en tradition när hon är här   


Zultan har hunnit fylla 6 månader & iom detta så tycker han att han är STOR nu & han kan & vet allting bäst själv. Han har nu kommit på att han INTE på några villkorsvis ska gå in i hagen då det är för lerigt vid grindöppningen (i han stycke då) så igår efter att ha kämpat med att få honom att gå in till dom andra i mer än 30 minuter så gav jag upp stängde igen & sen fick han tillbringa hela dagen/kvällen ensam utanför hagen brevid dom andra. Inte bra alls enligt honom själv men att gå in till dom andra NEJ det ville han inte SKITUNGE   


fick han & mamma Bellami sova inne så f.r.o.n.m idag så är det grimma på som gäller smart tyckte jag    korkat som tusan tyckte han   


Väl framme vid hagen så vart det även idag TVÄRSTOPP rond 1 var bara ett faktum     efter att han ramlat omkull & stegrat sej & levt rövare i ca 15 minuter med mej hängandes efter sej så vann JAG rond 1 till slut    undrar bara VEM av oss som var MEST slut    mina armar var flera meter längre än vad dom brukar vara. Om han nu ska börja & visa sina hingstfasoner redan iler det för mej att lilla i hård träning så jag orkar med honom      


Lilla Victoria hon är som en liten ängel (ännu ska tilläggas)    hon följer snällt sin mamma dit hon går. MEN någon av fölungarna har börjat & tugga av hennes fina långa man, har dock ej sett vem av dom som gör detta.ärt tråkigt då hon har haft så ofantligt lång & fin man hela tiden, nu mer är den halverad   


Häromdagen fick jag hem ytterligare några rullar hösilage då B*Ä*S*T*A* Per Arne & Sussi kom på besök igen jag har verkligen funnit världens B*Ä*S*T*A* höleverantör TACK än en gång för allt ni är så fantastiska båda två      


I veckan som gick fick jag ett mejl som gjorde mej så oerhört glad så jag kan inte med ord beskriva min glädje. Det var ett mejl från min uppfödning Blåklockans Black Shadow´s (Svarten) nya ägare. Denna lilla häst har återigen fått byta hem iof så visste jag om att förra ägaren skulle sälja honom men det känns i ens hjärta när ens uppfödningar får flytta runt på detta viset då dom inte har så många år på nacken. Hade jag vetat hur hans liv skulle ha sett ut då jag sålde honom som 1 åring ja då hade jag aldrig sålt honom från första början, men sånt vet man ju inte i förväg tyvärr.


Dock så ser livet mkt ljusare ut för honom idag, han har verkligen kommit till ett TOPPENhem och enligt hans nya ägare så kommer han att få stanna kvar hos henne för alltid vilket värmer mitt hjärta oerhört mkt. Hon har berättat så mkt om honom som gör att jag förstår att han har haft ett tufft liv & svårt att lita på människor, MEN denna fina tjej som nu köpt honom har verkligen fått honom att öppna sitt hjärta för henne så dessa två har idag fått en otroligt fin kontakt. Det som glädjer mej så mkt med detta är att denna tjej är så otroligt duktig & kunnig när jag läser hennes mejl så sitter jag med ett BRETT leende på mina läppar & bara njuter av allt hon skriver om det hon gör med "Shadow"   


TACK än en gång Hannah för att du låter mej följa dej & shadow detta betyder så oerhört mkt för mej så det vet du inte, nu mer kan jag andas ut & bara känna glädje över hur bra min    lilla bäbis äntligen har fått det. här i livet.


Korten på indexsidan har Hannah tagit på Shadow.


Avslutar detta inlägg med några fler kort på Shadow som Hannah tagit.


 

 


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Brandt - 23 januari 2018 14:40

Busväder ute igen & vad passar då bättre än att uppdatera hemsidan igen       Några minus grader & snö som faller & kraftig blåst på det med andra ord inte alls roligt att vistas ute idag. Hästarna gillar vädret dom busar & leker & springer i sin...

Av Carina Brandt - 16 januari 2018 15:55

   Tittut    Tyckte det var så roligt att skriva i bloggen igår så vi kör idag igen, bäst att passa på medans man är sjuk....   Det har ju hänt lite med Zorry´s avkommor under 2017 så jag tänkte berätta lite om dom i lite olika blogginlägg här ...

Av Carina Brandt - 15 januari 2018 14:43


    Hallååå finns det någon kvar som tittar in här fortfarande ??      Bloggen har legat vilande i snart ett år, inte på grund av brist på uppdaterande & saknad av lust att uppdatera nej då lusten att skriva här har funnits men orken & energin at...

Av Carina Brandt - 11 februari 2017 19:32

Ett tag sedan sist, men det är väldigt lungt här just nu.   Idag har vi vinkat av Zibell    som flyttar hem till sin ägare Sara Berlin, jag önskar Sara & Zibell all lycka i framtiden vad dom nu än hittar på      Just nu ropar Bella efter sin ...

Av Carina Brandt - 22 januari 2017 15:56

Som jag skrev i förra inlägget så skulle det komma en tjej till Zorry för att kolla igenom honom och förhoppningsvis finna felet på vad som spökar med honom. Tjejen som jag anlitat heter Li Johansson hade hört så mkt bra om henne och bara positiva ...

Skapa flashcards