BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 13 december 2014

Av Carina Brandt - 13 december 2014 17:25

Börjar med att önska alla bloggläsare en fortsatt trevlig lucia helg.


Ja så var det återigen länge sedan några rader skrevs här, vissa stunder funderar jag på att lägga ner bloggen helt & hållet tycker inte att jag har nånting & skriva men sen kommer jag på andra tankar & då bestämmer jag mej för att behålla bloggen, ja ja jag skriver väl när jag känner att jag har lust att "lufta" på mej lite   


Den här årstiden händer det inte så mkt därav att inläggen här blir dess mera sällan.


Leran i hagarna är nu ÄNTLIGEN ett minne blott så nu går fölen & mammorna ute igen med dom andra stona så jag har nu bara Zorry på stall känns verkligen "lyxigt" att bara ha en box att mocka.


Fölen växer & frodas & jag är SUPER nöjd med dom båda, mest nöjd är jag med Victoria hon växer så jämt & fint & hon har ett kanonpsyke. Zultan har börjat & komma igen bra i sin kropp e maskangreppet han fick, han är en tupp kille som gärna visar sin matte att han har "tänder"    så det gäller minsann att se upp för det lilla busfröet.


Jag har funderat mycket på framtiden & min avel & har kommit fram till att jag INTE kommer att betäcka om mina ston själv nästa sommar utan jag kommer nu att göra ett uppehåll några år jag vill så hemskt gärna spara dessa föl jag har nu & se hur dessa utvecklas.


Jag har även bestämt mej för att OM INTRESSE FINNS så kommer jag att låna ut magarna på följande ston nästa sommar. Fiona (Blåklockans Dream Of My Heart) Bella (Almnäs Lóreal) Bellami (Dalsgårds Bellami) Bella & Bellami ska givetvis föla först & när jag ser att fölningarna har gått bra & att allting flyter på som det ska kan dom betäckas om igen om det finns något intresse för att låna magarna på dessa ston.


För mer information ang om att "låna magen" kontakta mej då via mejl eller telefon.


Fölen som föds efter dessa ston till sommaren är mina "mina maglånare" Cathrine Dahlberg & Sara Belin både Bella & Bellami är dräktiga med Zorry   


Tiora har jag sökt efter en fodervärd åt & "eventuellt" hittat ett kanonhem till henne så det känns superbra, men i dagsläget är inget 100% klart då vissa hinder har kommit emellan som fodervärden själv inte kan rå över, men jag hoppas & fortsätter att hålla mina tummar för att detta ska kunna hålla hela vägen   


Jag kommer även till nästa sommar att endast ta emot 2-3 ston till Zorry utifrån, så funderar du på att betäcka ditt sto med Zorry så är det först till kvarn som gäller. Jag har bestämt mej för att försöka ta det lugnare nästkommande sommar då jag själv inte mår bra, jag har & kommer ALLTID att göra mitt yttersta för att betäckningsstona & dess ägare ska vara nöjda & glada med mitt jobb som jag lägger ner då deras ston går här hos oss. Men detta tär enormt mkt på krafterna på en då jag lägger ner massor av jobb på detta så istället för att slita ihjäl sej så har jag nu bestämt mej för att ta emot färre ston till honom nästkommande sommar.


Mer information ang betäckningssäsongen 2015 kommer att finnas på Zorrys sida framöver.


Idag har vi gjort det som jag bävat för i flera veckor.....Vi har slaktat några tuppar    detta är absolut det värsta jag någonsin har gjort, att släcka friska djurs liv känns helt enkelt FÖR JÄVLIGT men jag kan inte behålla alla hur gärna jag än skulle vilja men det går bara inte. Som tur är så har jag sånna fantastiska vänner som hjälper mej med detta så själva "avgörandet" behöver jag inte göra själv, men jag vill ju själv hämta djuren & bära ut dom, men det känns så fruktansvärt hemst dom litar ju på mej & tyr sej till mej & sen gör jag så här, känner mej SÅ HEMSK   


Det har även blivit lite ändringar i hönshuset också, jag har bestämt mej för att bara satsa på mina dvärg kochin & sluta med Mille Fleur, kommer att helhjärtat satsa mer på dvärg kochin röd porslin & en färg till mer om det berättar jag när dom hönsen har kommit hem.


Finns säkert mer att skriva om här, emn detta får vara allt för denna gången, nu vet ni iaf att hemsidan ff lever...


Var rädda om varann kära vänner,, Varm KRAM till er alla    


Detta kort är bara så fint tycker jag, detta är Svarten & hans lilla nya ägare   


 




Ovido - Quiz & Flashcards