BLÅKLOCKANSSTUTERI

Direktlänk till inlägg 1 februari 2015

Snö Snö & åter snö.....

Av Carina Brandt - 1 februari 2015 13:48

Ja nu kan man inget annat säga än att vintern även kommit till dalarna, jag har alltid gillat vintern tycker den är så vacker speciellt när solen lyser på frostiga & snöiga träd MEN just denna tiden på året så önskar jag mej INTE någon mera snö (jo jag vet att vi fortfarande är inne i vinter månaderna) nu har vi kommit så pass långt in på det nya året så nu börjar jag längta efter våren enormt mycket med allt fint den har att erbjuda, men men det är bara att bita ihop för det lär dröja LÄNGE innan våren kommer här, väder metrologerna säger att våren kommer att vara sen iår & dom har säkert rätt med tanke på all snö som fallit den sista veckan här. SUCK....   


Hästarna tar i vanlig ordning snön med ro, men det går åt hisskerligt mycket mera mat till dom när dom ständigt är våta & kalla i sin päls, men även där e det bara & gilla läget fasten min "kassa" gapar tomt när det är dax att åka & inhandla mera hösilage    den enda som är glad är höbonden som får in en krona eller två    men det unnar jag sååååå gärna fina snälla P-A   


I morgon är det dax för vaccination igen av Tiora hon ska även få en B vitamin spruta hade jag tänkt, brukar ge hästarna varsin B vitamin spruta på våren när dom släpper sin vinterpäls samt på hösten när dom dom ska sätta sin vinterpäls. Har gjort så ett par år nu & tycker det funkar kanonbra, tycker mej kunna se att dom är lite piggare än vad dom varit tidigare när dom fäller eller sätter sin päls..


hade planer på att sätta igång & jobba med Tiora samt fölisarna men jag kom helt av mej efter all snö som fallit, att vara ute & jobba med hästarna i blötsnö känns inte som någon större insiration, hoppas att lusten snart kommer tillbaka, i takt med att snön försvinner...


Jag har istället så smått börjat & kolal vilka utställningar som jag skulle vilja åka på i sommar & jag vet ju sen tidigare att mina planer INTE brukar gå i lås då det gäller att komma iväg, men dom utställningarna som känns mest lockande i dagsläget är


Ockelbo

Sala

Kristinehamn

Söderhamn


Återstår sen att se vilka domare som kommer att dömma, jag skulle vara super glad & nöjd om jag kunde komma iväg på 2 stycken av dessa iaf, längtar verkligen efter att få komma ut & träffa alla goa shettis människor igen & framför allt längtar jag efter att få se så många fina shettisar igen som alltid är på utställningarna   


Tänk va roligt det är att planera, att det sen kanske inte alltid blir som man tänkt sej ja det var ju en annan sak   


Nu ska jag påbörja jobbet med att lägga in kort på 2014 års fölungar efter Zorry, så ni som vill få er en återblick av dessa föl titta då in på sida "Zorry Föl"   


På återseende en annan dag.....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Brandt - 23 januari 2018 14:40

Busväder ute igen & vad passar då bättre än att uppdatera hemsidan igen       Några minus grader & snö som faller & kraftig blåst på det med andra ord inte alls roligt att vistas ute idag. Hästarna gillar vädret dom busar & leker & springer i sin...

Av Carina Brandt - 16 januari 2018 15:55

   Tittut    Tyckte det var så roligt att skriva i bloggen igår så vi kör idag igen, bäst att passa på medans man är sjuk....   Det har ju hänt lite med Zorry´s avkommor under 2017 så jag tänkte berätta lite om dom i lite olika blogginlägg här ...

Av Carina Brandt - 15 januari 2018 14:43


    Hallååå finns det någon kvar som tittar in här fortfarande ??      Bloggen har legat vilande i snart ett år, inte på grund av brist på uppdaterande & saknad av lust att uppdatera nej då lusten att skriva här har funnits men orken & energin at...

Av Carina Brandt - 11 februari 2017 19:32

Ett tag sedan sist, men det är väldigt lungt här just nu.   Idag har vi vinkat av Zibell    som flyttar hem till sin ägare Sara Berlin, jag önskar Sara & Zibell all lycka i framtiden vad dom nu än hittar på      Just nu ropar Bella efter sin ...

Av Carina Brandt - 22 januari 2017 15:56

Som jag skrev i förra inlägget så skulle det komma en tjej till Zorry för att kolla igenom honom och förhoppningsvis finna felet på vad som spökar med honom. Tjejen som jag anlitat heter Li Johansson hade hört så mkt bra om henne och bara positiva ...

Ovido - Quiz & Flashcards