BLÅKLOCKANSSTUTERI

Direktlänk till inlägg 16 april 2015

I,m Back !

Av Carina Brandt - 16 april 2015 14:52

En helt ny hemsida håller på att skapas, därav att jag inte bloggat här på jätte länge. One.com gjorde om detta med att ha sin hemsida hos dom & enligt dom så skulle det vara LÄTT att flytta över den gammla sidan till deras nya "säkrare" system, dock INTE för mej & min hemsida   


Min superduktiga systerdotter Anna gjorde verkligen ALLT för att kunna hjälpa mej & få behålla den gammla sidan men inte ens hon kunde få till det trots hjälp av supportern på One.com så vi beslöt oss för att göra en helt ny hemsida istället tyckte det var mycket enklare, och jag måste då säga att jag tycker att det är roligt med en liten "förnyelse" av sidan, den andra hade jag ju haft i måååånga år, men det känns ändå JÄVLIGT surt att förlora den gammla hemsidan då Anna Norling lagt ner ett sånt fantastiskt fint arbete på den, men jag kunde tyvärr inget göra nu fick det blir så här istället.


Vill passa på & TACKA min systerdotter Anna Norström så hemskt mycket för all hjälp med den nya hemsidan utan din hjälp hade det inte blivit någon mer hemsida, du är GULD värd Anna & så fantastiskt duktig            


Alla sidor är inte på långa vägar klara, jag tar det lite då & då nu har vi under en längre tid haft så fantastiskt fint vårväder så mina dagar tillbringar jag mestadels utomhus, tänk att den efterlängtade våren ÄNTLIGEN är här   


Hästarna fäller massor av sin vinterpäls, Zorry har knappt någon vinterpäls kvar alls men han är ju alltid tidig medans dom andra först fäller bort allt först när dom kommer ut på betet.


Ja betet ja, jag hoppas kunna släppa några på bete redan om en månad kanske önsketänkande men bara det finns det minsta & gnaga på så får några av dom gå iväg.


Bellami blir kvar här hemma tills hon har fölat, i skrivande stund så har hon 7 veckor kvar tills beräknat datum MEN då hon alltid fölar några veckor tidigare än planerat så räknar jag med att hon kan föla allt från mitten på maj & framåt, såååååå spännande & se vad som hon bär på denna gången   


Som jag skrivit tidigare så går Bella tom & Sara Berlin som lånat magen på henne har valt att betäcka om henne igen med Zorry, så nu hoppas vi att hon tar sej & behåller bäbis i magen denna gången.


Jag kan fortfarande tänka mej att LÅNA UT magarna på mina andra ston Dalsgårds Bellami & Fiona vid intresse för detta så sänd mej då ett mejl eller PM på facebook   


Själv så har jag bestämt mej för att göra uppehåll med min avel i några år, detta p.g.a min sjukdom + att jag är så väldigt nöjd med mina unghästar som jag har nu så jag vill försöka & behålla Victoria & Zultan  för att se hur dom utvecklas framöver. Vill också så hemskt gärna behålla även Tiora MEN jag har satt ut henne på annons för jag känner att det är HÖG tid för henne att få börja & jobba & inte bara gå i en hage & agera "lektant" & då jag har fullt upp me dallt annat runt omkring mej så har jag valt att försöka hitta ett nytt hem till henne, några har hört av sej men det värkar vara svårt att sälja unghästar idag, tråkigt men sant. Men hittar jag inte "rätt" hem till henne så blir hon kvar, hon är så fantastiskt trevlig att ha göra med på alla sätt & vis så det känns verkligen  i hjärtat att behöva släppa henne, MEN jag MÅSTE se till hennes bästa i första hand.


Blir Tiora inte såld så har jag planer på att åka & visa henne på utställning i sommar, tanken finns även att Victoria ska få följa med OM hon ser bra ut när hon släppt all föl/vinterpäls.


Victoria & Zultan har nu börjat i "livets hårda skola" enligt dom själva   


Båda har tidigare gått i grimma & blivit led i grimma MEN detta har båda TOTALT glömt bort så nu har jag jobbat med dom båda & jag kan bara säga att jag vet att jag har en fölunge som är RÖD    


Säger bara JÖSSES hur en liten röd fölunge kan härja & bråka när denne INTE får sin vilja igenom, & vrång & envis som jag själv är så ger jag ALDRIG upp utan det hela slutade med att jag är blåslagen både här & där men JAG vann "igen"      


Zultan däremot HAN är mattes kille han    han tyckte att det var lite konstigt att gå i grimma igen, det är ju MYCKET roligare att få gå lös & leka & bralla som man vill, men har matte sagt att vi ska gå så här så gör vi väl det då, sen var det inget mera snack med den saken, älskar denna killen.


Nåja det ska nog bli fason på dessa fölungar också   


Nu ut igen & njuta av det fina vädret


Hoppas ni tittar in här snart igen


STOR varm vårkram till er alla som tittar in här      






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Brandt - 23 januari 2018 14:40

Busväder ute igen & vad passar då bättre än att uppdatera hemsidan igen       Några minus grader & snö som faller & kraftig blåst på det med andra ord inte alls roligt att vistas ute idag. Hästarna gillar vädret dom busar & leker & springer i sin...

Av Carina Brandt - 16 januari 2018 15:55

   Tittut    Tyckte det var så roligt att skriva i bloggen igår så vi kör idag igen, bäst att passa på medans man är sjuk....   Det har ju hänt lite med Zorry´s avkommor under 2017 så jag tänkte berätta lite om dom i lite olika blogginlägg här ...

Av Carina Brandt - 15 januari 2018 14:43


    Hallååå finns det någon kvar som tittar in här fortfarande ??      Bloggen har legat vilande i snart ett år, inte på grund av brist på uppdaterande & saknad av lust att uppdatera nej då lusten att skriva här har funnits men orken & energin at...

Av Carina Brandt - 11 februari 2017 19:32

Ett tag sedan sist, men det är väldigt lungt här just nu.   Idag har vi vinkat av Zibell    som flyttar hem till sin ägare Sara Berlin, jag önskar Sara & Zibell all lycka i framtiden vad dom nu än hittar på      Just nu ropar Bella efter sin ...

Av Carina Brandt - 22 januari 2017 15:56

Som jag skrev i förra inlägget så skulle det komma en tjej till Zorry för att kolla igenom honom och förhoppningsvis finna felet på vad som spökar med honom. Tjejen som jag anlitat heter Li Johansson hade hört så mkt bra om henne och bara positiva ...

Skapa flashcards