BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 30 april 2015

Av Carina Brandt - 30 april 2015 15:59


Nu har jag vinkat av Tiora, känns väldigt vemodigt men detta är ett måste då jag ej längre kan ha alla hästar kvar, Tiora har lämnats ut på prov i sitt eventuella nya hem, jag hoppas att detta ska bli bra & att hon visar dom nya ägarna vilken fantastisk häst hon är. Det bästa av allt är att hon inte flyttar så långt bort   


Ibland ska man verkligen ha en enorm tur, när denna ägaren ringde mej så kände jag direkt att JA det är ett sånt här hem som jag önskar henne, så ja nu önskar jag Ros Marie lycka till med min lilla älskling   


 


När Tiora åkte så vräkte regnet ner, och när jag nu tittar ut så faller STORA snöflingor    undrar just vart värmen tog vägen ? hoppas verkligen att detta bara är tillfälligt för i morgon går vi in i maj månad & vem f****n vill ha SNÖ då ?? inte jag iaf    


I vanliga fall brukar jag släppa hästarna på bete i mitten på maj men iår lär det dröja längre än så, tråkigt...


I skrivande stund har Bellami 5 veckor kvar tills "beräknad" fölning, hon är stor som ett hus & det är väldigt jobbigt för henne.


Nu till helgen är ett av fjolårets betäckningsston beräknad, väntar med stor spänning på resultatet, hoppas verkligen att det går bra för detta sto iår då hon ifjol födde ett döfött föl.


Kycklingar kläcks det här har redan fått 7 stycken & dom är så otroligt gulliga, nästa vecka kommer det fler då i kläckaren, man är som barnen som väntar på tomten på julaftonen när äggen ska kläckas alltid lika spännande   



Skapa flashcards