BLÅKLOCKANSSTUTERI

Direktlänk till inlägg 6 juli 2015

Regnväder = "köjdag"

Av Carina Brandt - 6 juli 2015 13:35

Regnig dag idag & jag har bestämt mej för att ta en VILODAG från ALLT idag.


Totalt slut i hela kroppen efter att varit på resande fot hela dagen igår, skulle "bara" bli en snabbvända till Mora för att hämta häst men det blev en "långdag" istället   


Första stoppet blev hos mina fantastiskt underbara vänner Sussi & Per Arne (tack för att jag får ha er underbara människor i mitt liv) började med att titta på sussi´s dotter Julia´s fina höns kycklingar blir väldigt spännande & roligt & följa Julia i hennes planer med alla höns Lycka Till tjejen gläds så med dej att du har så fina höns   


Vi blev bjudna på kaffe (som alltid hos dessa människor) men jag blev väääääldigt lång i "fejset" när en TÅRTA kom fram på  bordet    det visade sej att Per Arne fyllde år GRATTIS igen på dej "gammelgubbe"    du kommer så sakta ikapp mej   


Födelsedagsbarnet själv


 


Det är så mysigt hos dessa människor, hästarna (shettisarna) går lösa i trädgården & är bland oss människor hela tiden kommer & tigger lite godis då & då här tigger Miona godis av sin husse.


Miona har det toppenbra hos dom blir så väl omhändertagen & rund & go om magen var hon också   


   


Efter det så bar det av till macidonken för lite mat, sen till Marie för att titta på Zorrys dotter Bella (glömde ta kort) hon är så vacker denna lilla dam, men att åka transport det ville hon inte, så det blev inte många meter som vi åkte innan vi bytte häst till "tinan" istället (sagolika häst) sen bar det av till Vinäs för att träffa Linda & byta häst IGEN för att så slutligen få "rätt" häst med i släpet hem igen.


Det var Regnbågens Isa som fick följa med mej hem för att Zorry inte ska behöva gå ensam här hemma, jag bestämde mej ganska tidigt för att INTE ta emot några ston till honom iår då jag inte mår bra själv & orken inte finns så vi löste det på bästa vis ist med att Isa som är ett fångsto fick komma hit itstället & hålla honom sällskap. Tack snälla Marie & Linda för att jag får låna Isa av er   


Linda....Isa låter hälsa att "äcklet" du skickat med som ska ligga i min krubba VÄGRAR jag att äta hälsar Isa            


Var nog varmaste dagen på hela året igår att sitta i en bil i denna värme ja det gör jag tamefan INTE om frivilligt igen NEVER,,,,, beundrar alla bönder som MÅSTE sitta på åkrarna & skörda hö i denna hemska värme...


Sist men inte minst vill jag skicka mitt varmaste TACK till Ida & Micke som var så gulliga & snälla & ställde upp & följde med för att hämta Isa, ni är GULD värda      



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Brandt - 23 januari 2018 14:40

Busväder ute igen & vad passar då bättre än att uppdatera hemsidan igen       Några minus grader & snö som faller & kraftig blåst på det med andra ord inte alls roligt att vistas ute idag. Hästarna gillar vädret dom busar & leker & springer i sin...

Av Carina Brandt - 16 januari 2018 15:55

   Tittut    Tyckte det var så roligt att skriva i bloggen igår så vi kör idag igen, bäst att passa på medans man är sjuk....   Det har ju hänt lite med Zorry´s avkommor under 2017 så jag tänkte berätta lite om dom i lite olika blogginlägg här ...

Av Carina Brandt - 15 januari 2018 14:43


    Hallååå finns det någon kvar som tittar in här fortfarande ??      Bloggen har legat vilande i snart ett år, inte på grund av brist på uppdaterande & saknad av lust att uppdatera nej då lusten att skriva här har funnits men orken & energin at...

Av Carina Brandt - 11 februari 2017 19:32

Ett tag sedan sist, men det är väldigt lungt här just nu.   Idag har vi vinkat av Zibell    som flyttar hem till sin ägare Sara Berlin, jag önskar Sara & Zibell all lycka i framtiden vad dom nu än hittar på      Just nu ropar Bella efter sin ...

Av Carina Brandt - 22 januari 2017 15:56

Som jag skrev i förra inlägget så skulle det komma en tjej till Zorry för att kolla igenom honom och förhoppningsvis finna felet på vad som spökar med honom. Tjejen som jag anlitat heter Li Johansson hade hört så mkt bra om henne och bara positiva ...

Ovido - Quiz & Flashcards