BLÅKLOCKANSSTUTERI

Direktlänk till inlägg 10 juli 2015

Regn regn regn vart tog sommaren & värmen vägen ??????

Av Carina Brandt - 10 juli 2015 16:14

EFTERLYSNING !!!!!! du som tog det fina vädret från oss lämna GENAST tillbaka det, du kan få tilbaka ditt regn istället   


Nästan 50mm på 2 dygn känns som det räcker nu vi måste snart ha flytväst för att inte drunkna      


Jag har varit mest orolig för lilla fölis som varit ute i detta galna regnande men då man besökt hagen som är hon den enda som INTE tagit skada av det blöta & kalla vädret. Siken skitunge hon är FULL i bus skuttar & busar hela tiden & ställer sej sen bakom ett träd & låtsas komma bort sen gnäggar hon HÖGLJUTT efter alla andra i flocken & då mamma Bellami svarar så kommeer hon i RAKETFART tillbaka bockandes          hon är verkligen min GLÄDJESPRIDARE   


Igår hade jag hem Bella igen för att kolla en ev ny brunst på henne men hon visade inget denna gången heller    hoppas att hon tog sej på första betäckningen nu   


Gjorde hon det så blir det ett tidigt föl här igen nästa år.


Jag har uppdaterat lite på hemsidan ÄNTLIGEN men den är ff långt ifrån klar, måste få hjälp med att lägga till fler sidor innan jag kan fortsätta & uppdatera tex sidan "våra uppfödningar" 


För er som är intresserade av mina höns så kan jag berätta (för er som inte är intresserade kan luta läsa här) att jag har sålt en hel del både vuxna & kycklingar dom sista dagarna. Jag sa då jag skaffade mej höns för ett år sedan att jag ska då ALDRIG hålla på & sälja några höns nej nej jag ska BARA ha dom för eget bruk JAPP så blev det ju då inte hmmmm....


Jag har gått & totalförälskat mej i vissa färger på dvärg kochin så nu vill jag ha "rena grupper" & dom grupperna/färgerna som jag vill ha är följande...Rödporslin (min stora favorit) Ljus Colombia, Gul/Gultvärrandig, Vit 


Jag kunde ALDRIG i min vildaste fantasi tro att det skulle vara så roligt med höns & framförallt att föda fram kycklingar oj oj va roligt det är att se nya små liv komma till världen, verkligen livskvalitet   


Det tråkiga är ju att det blir så många tuppar, men jag tänker göra mitt bästa för att finna nya hem till dom & går inte det så måste dom tyvärr få sluta sina dagar hemskt JA fruktansvärt, men jag låter mina även mina ungtuppar gå lösa på gården & vara med hela flocken & jag försöker att göra deras liv så BRA som möjligt så länge dom lever, sen får man göra pinan så kort som möjligt för dom när dagen D kommer.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Brandt - 23 januari 2018 14:40

Busväder ute igen & vad passar då bättre än att uppdatera hemsidan igen       Några minus grader & snö som faller & kraftig blåst på det med andra ord inte alls roligt att vistas ute idag. Hästarna gillar vädret dom busar & leker & springer i sin...

Av Carina Brandt - 16 januari 2018 15:55

   Tittut    Tyckte det var så roligt att skriva i bloggen igår så vi kör idag igen, bäst att passa på medans man är sjuk....   Det har ju hänt lite med Zorry´s avkommor under 2017 så jag tänkte berätta lite om dom i lite olika blogginlägg här ...

Av Carina Brandt - 15 januari 2018 14:43


    Hallååå finns det någon kvar som tittar in här fortfarande ??      Bloggen har legat vilande i snart ett år, inte på grund av brist på uppdaterande & saknad av lust att uppdatera nej då lusten att skriva här har funnits men orken & energin at...

Av Carina Brandt - 11 februari 2017 19:32

Ett tag sedan sist, men det är väldigt lungt här just nu.   Idag har vi vinkat av Zibell    som flyttar hem till sin ägare Sara Berlin, jag önskar Sara & Zibell all lycka i framtiden vad dom nu än hittar på      Just nu ropar Bella efter sin ...

Av Carina Brandt - 22 januari 2017 15:56

Som jag skrev i förra inlägget så skulle det komma en tjej till Zorry för att kolla igenom honom och förhoppningsvis finna felet på vad som spökar med honom. Tjejen som jag anlitat heter Li Johansson hade hört så mkt bra om henne och bara positiva ...

Skapa flashcards