BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 7 februari 2016

Av Carina Brandt - 7 februari 2016 14:29

Nytt år nya möjligheter   


Kände att det kanske var dax att ventilera lite här igen   


Januari månad hände inte så mkt då denna månaden var fruktansvärt kall, vi hade som mest - 29* där vi bor men på andra ställen här i Malung var det -35* kallt. Med andra ord gjorde jag bara det som var viktigast. Massor av hö som skulle fraktas ut & sen detta vatten som bara fryser till is hela tiden  det är sådana gånger som man verkligen MÅSTE tänka på att DET ÄR ROLIGT MED HÄSTAR     


Erotica har aldrig tidigare brytt sej om kylan & snön men nu visade hon tydligt att nånting var fel med henne då tempen kröp ner mot - 29* hon blev stel & kunde knappt gå, men då jag alltid vill ha björnkoll på mina hästar så förstog jag direkt att hon inte mådde bra så fleectäcke på samt ett mycket tjockt vintertäcke med hög hals fick hon på sej & gissa om damen i fråga NJÖT av värmen som skyddade hennes gammla kropp, dagen efter att hon fått täckerna på sej så travade hon infrån hagen till stallet & hon gjorde även glädje skutt på gården så fantastiskt underbart att se att min gammla gumma vara pigg & glad igen. Nu blir det täcke på resten av vintern för henens del, jag är så enormt rädd om henne & jag tänker göra mitt yttersta för att hon ska orka vara kvar hos mej några år till, min älskade "ums"   


En annan sak som vi blivit drabbade  av är hovröta på 2 av hästarna, har aldrig tidigare varit utsatt för detta, men enligt min hovslagare så var det må¨nga sådana fall nu denna vinter, detta p.g.a allt regn som föll denna höst/vinter & geggan i hagarna som blev av det. Nu behandlas dom som blivit drabbade & vi hoppas nu på snabb bättring.


Bella har nu ca 2 månader kvar på sin dräktighet & hon är såååå stor nästan så jag funderar på om hon bär på tvillingar, hon har det redan mkt jobbigt har dessutom börjat & fälla massor av sin vinterpäls.


Februari har hittills bjudit på mkt varmt väder, flera + grader på dagarna & endast någon minusgrad nattetid. Dock har vi fått massor av regn dom sista dagarna så gården & vägen till hagana är en enda stor skridskobana, jag HATAR verkligen halkan är livrädd att ramla omkull & skada mej, vem ska då ta hand om mina änglar i hagen ?....


Har fått några förfrågningar på Zorry inför sommarens betäckningssäsong alltid lika roligt när folk visar intresse för honom, återstår sen att se hur många som i  

Tråkigheter har det också varit hos oss & än är det långt ifrån slut på dessa. I slutet på Januari så somnade min så högt älskade plastmamma Elizabeth in efter en kortare tids sjukdom. Förlusten av henne är enormt stor, jag kommer att minnas henne som ett stort stöd för mej dit jag alltid kunde vända mej om det var något, hon & min pappa fick nästan 30 år ihop & dom hann uppleva så fantastiskt mycket ihop.Cancern sködar många människors liv nu, vart man än vänder sej så hör man bara att hon/han drabbats av cancer, vad beror detta på ?? är det maten vi stoppar i oss ?? luften vi andas in ?? eller vad ?? nu mer är det inte frågan OM man drabbas utan NÄR man kommer att drabbas, hemska tanke, ock långt ner i åldrarna går det också det r så otäckt...Vila i Frid älskade Elizabeth häsla mamma så gott i himlen ni är så oerhört saknade båda två   


I sådana här svåra stunder är det tur att man har underbara vänner som förgyller ens dagar. Igår hade jag besök av Marie & Emma vi åt Tacos & myste & bara hade det bra, skratten blev många & långa TACK Marie för att du bjuder på dej själv som du gör, har kramp i magmusklerna fortfarande   





Ovido - Quiz & Flashcards