BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 30 juni 2016

Av Carina Brandt - 30 juni 2016 13:10

     Hallåååå    I´m  back    



Tro det eller ej, men jag tänkte skriva några rader här så att ni vet att jag INTE lagt ner varken blogg eller hemsida.      


Många tror säkert det när det är mer än 2 månader sedan jag skrev här sist, men det har hänt saker här hemma som gör att min tid inte längre räcker till för att uppdatera bloggen så ofta som jag skulle vilja.



Min gubbe har återigen blivit sjuk & nu kan han ej göra så mycket här hemma mera, så nu har jag hur mycket jobb som helst att göra. Att ha en så här stor trädgård som vi har det kräver enormt mkt tid att hålla den iordning med allt vad det innebär. Jag tycker det är JÄTTE roligt att få pyssla i trädgården jag NJUTER verkligen av varje sekund bland både ogräs & vackra blommor MEN ibalnd kan även detta bli för mycket & jag känner att jag inte hinner med allt jag vill göra. Men nu är det som det är, jag har fått lära mej att prioritera saker & ting & ta det som är viktigast i första hand & strunta i att dammtussarna i huset ligger där dom ligger, det är ju hur som "änglarnas tofflor"      


Iom allt som hänt så känner jag att jag inte riktigt räcker till åt hästarna längre, så jag har gått i funderingar på att sälja/låna ut Victoria. Jag tycker INTE att en 2 åring bara ska gå i en hage & inget göra, någon sysselsättning tycker jag att alla hästar bör ha. MEN att riktigt släppa taget & inte "leva sin dröm" är också väldigt jobbigt, hästarna är ju min STORA glädje & mitt "energitillskott" så att släppa taget är väldigt svårt.


Jag har ju noga planerat Victoria & jag har ju hela tiden haft planen att visa henne på 3 års premeringen i Långnäs nästa höst (2017) om det blir samma domare som alla andra år (blir det inte det så söker jag mej till en annan plats) sen när Victoria är 4 år så hade jag planerat att hon skulle få träffa en vacker kille & inte vilken kille som helst utan en "rödskimmelkille" har så länge jag kan minnas önskat mej en rödskimmel häst som går i min hage   


Att bara ge upp alla dessa drömmar är svårt, mkt svårt, har ett hem dit jag skulle kunna sälja alla mina hästar verkligen ett TOPPENHEM & jag har kontaktat h*n & denne var intresserad av Victoria, men jag står fortfarande & trampar på samma ställe & vet inte hur jag ska/vill göra.


Jag tycker att hon är så innerligt vacker min underbara goa Victoria   


 


 


 


Nåja tiden får utvisa hur det blir emd allting.


Min syster & "mina drängar" kom & hälsade på mej en dag & vi begav oss till hagen för hästmys & borstning av dom alla.


Lilla Zibell växer så det knakar & nyfiken till tusen på ALLT. Grimman jag hade i handen tyckte hon var jätte spännande så jag trädde på henne den på huvudet, jaha tycktes hon tänka vad är deta för remmar då ??    snacka om cool fölunge


   


Även Zorry fick komma ut på promenad då det var dax för brunstkoll på Bella igen, Bella vägrar visa någon brunst efter fölningen, hon kanske är ett sto som bara vill ha föl vartannat år ? vad vet jag än har jag iaf inte sett någon brunst på henne. Dock brunstade Bellami som en tok denna dagen men Bellami har nu fått gå i pension nu ska hon & Erotica få leva ett fint & härligt pensionärsliv & bara tänka på sej själva.


Kameran var framme även då vi gick med Zorry   


 



   


Zorry´s dotter Lyktans Penny som vi lånat ut på foder har i dagarna varit ute på en hopptävling & gick felfritt i båda klasser, kan inte med ord beskriva hur GLAD & LYCKLIG jag är över att hon just hamnade hos dessa fantastiska hästmänniskor, jag var MYCKET noga med vart jag släppte henne då jag bestämde mej för att lämna ut henne på foder igen, & tänk att jag än en gong hittade ett så bra ställe till henne, LYCKA är bara förnamnet på vad jag känner      


 







Skapa flashcards