BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 14 augusti 2016

Av Carina Brandt - 14 augusti 2016 17:54

Så har vi gått in i höst månaden Agusti, jag säger som så många andra *vart tog sommaren vägen* ? jag ska INTE klaga då jag inte gillar när det är för varmt utan lagom är bäst för min del. Det har för det mesta varit bra temperaturer som man kan jobba i & det gillar jag som sagt bäst. jag hade många hade många planer för denna sommaren, men i vanlig ordning så blir det inte som man tänkt sej. P.g.a sjukdom i familjen "igen" så tappade jag lusten/orken till allt ett tag, därav att det inte blivit uppdaterat här på några månader   

 

Min kompis Marie var så snäll & lånade ut sitt sto till mej igen denna sommaren (som sällskap till zorry) med tanke på hur sjuk hon blev förra sommaren här så var jag lite nervös att ta hit henne igen, men jag hade inget val kände jag. sagt & gjort hon kom hit piggare än någonsin, hennes 21 år syns inte på långa vägar, hon är nästan piggare än alla mina hästar så hon bär verkligen sin ålder med värdighet OCH hon vet minsann hur hon vill ha det, jösses vilken bestämd dam          henne får man verkligen stryka "med hårs" för att hon ska göra som mna vill      man kan inte annat än älska henne   

 

Min hovslagare upptäckte röta på alla hennes 4 hovar vi satte in behandling omgående men det hade radn gått för långt, rötan hade fått ett kraftigt tag om hennes hovar, så dom sista veckorna har hon varit riktigt dålig, men med hjälp av underbara vetrenärer i Rättvik samt kunnig hovslagare så har det nu ÄNTLIGEN vänt (vet nästan inte om jag ens törs skriva ordet vänt) rötan har så sakterliga fått ge med sej    men tyvärr så har hon troligtvis drabbats av belasningsfång fram då rötan var värst på bakhovarna & hon haft mkt ont av det. Men med snabb medecinering & div andra produkter så har det som sagt vänt & jag känner mej så otroligt glad & lycklig för det, Isa har ju kämpat med fång i många många år men alltid kommit tillbaka, men man vet ju aldrig när dagen kommer då medecinen inte hjälper henne mera.Nu får vi bara hålla tummarna att hon får fortsätta & må bra.

 

Häromdagen fick jag ett så otroligt fint kort på Bellami & Zorry´s dotter Verdandi af prästmyren jag är så innerligt GLAD för att jag fått "en andra chans" att få följa henne, då det blev så tråkig stämmning mellan mej & ägaren då Dandi skulle åka hem till henne.Så här i efterhand så skulle jag ha reagerat på ett annat sätt än vad jag gjorde, MEN jag är INTE sämre människa än att jag kryper till korset & ber om ursäkt för att jag har betett mej illa samt att jag ångrar mej djupt för vad jag sagt/skrivit. Jag har försökt att lägga detta bakom mej, men det är svårt, jag har sårat en annan människa & det gör idag ont i mitt    men jag måste försöka komma över detta nu & inte älta detta mera. Förlåt catherine & TACK för att du låter mej följa Dandi   

 

_____________________________________________________________________________________


En dröm har också gått i uppfyllelse   


För några dagar sedan så ringde telefonen, kollade på nummret kände inte igen det utan tänkte, jävla försäljare    men jag svarade & i andra änden presenterade sej en man vid namn Morgan Johansson (tur att ingen såg mej då han presenterade sej          ) Han ringde för att berätta att dom hade gjort en avkommebedömning på Zorry (tror jag att han sa iaf, blev så nervös) & att han var klar för höjning till A  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Stackars Morgan jag trodde inte på honom, trodde han skojade för detta kunde ju inte vara sant ?? jag frågade honom driver du med mej ? skojar du ? (ni som känner mej väl vet hur jag blir) Men han sa flera gånger NEJ det är SANT tankarna bara rusade i min skalle, fick svårt att andas (fick en chock) så sekunderna efter att det verkligen gått in i min skalle att detta var verklighet ja då visste min glädje inga som helst gränser    


Tankarna for genast tillbaka då jag köpte honom som 1 1/2 åring & då han kom på denna stora lastbil som körde honom till mej. Jag hade bara sett honom på Video & kort tidigare & när jag kliver in i lastbilen för att se vad jag köpt så det första jag får se är 2 STORA avels oxar som reste på samma transport som honom, men längre in i transporten DÄR stog han min älskade lilla Zorry    


Ut klev en helt o uppfostrad & tuff unghingst som jag blev så totalt förälskad i, det var kärlek vid första ögonkastet      


Vilken fantastisk resa vi har gjort sedan den dagen jag & Zorry. Man kan inte annat än fälla glädjetårar när man tänker på resan vi gjort han & jag. Undrar om resan ska sluta här eller om vi ska satsa på "nya" mål ??


Tänk yttterligare en dröm som jag haft har gått i uppfyllelse, han kan nu mera titulera sej A Premierad tack vare sin fina nedärvning   


Men detta hade han & jag inte kunnat uppnå utan er FANTASTISKA STO ÄGARE som har kommit med era fina ston till honom, TACK för att ni har visat avkommorna på utställningar/premeringar det är tack vare detta som han idag kan titulera sej A premierad   

 


 


Nästa helg är det dax för ytterligare en Zorry dotter att göra entre på premeringen, det är min egna uppfödning Blåklockans Black Madgic ( Tiora) som har hunnit bli hela 3 år. Jag kommer själv inte att närvara i Rättvik utan jag önskar ägaren Ros Marie STORT LYCKA TILL vi håller tummarna stenhårt här hemma för er      


I september ska ytterligare en uppfödning från mej visas fram, Anna Halvarsson har valt att visa Blåklockans Eagel Spirit på hingstpremeringen    Så nu har jag några "glädje glimtar" att se fram emot känns jätte roligt. Varmt LYCKA TILL Anna du vet att tummarna hålles hårt här hemma för er      







Ovido - Quiz & Flashcards