BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 29 december 2016

Av Carina Brandt - 29 december 2016 17:13

Börjar så smått att få igång hemsidan igen, den har levt sitt egna lilla liv, men nu har jag fått hjälp av min syster dotter Anna så nu tror vi att den ska fungera som tänkt igen   

Tack för hjälpen Anna, utan dej igen hemsida      

 

Denna veckan kom så ÄNTLIGEN hovslagaren till Zorry & satte på skor på honom så nu har han fått börjat på & vara ute några timmar per dag. Vill inte ha honom ute för länge då jag inbillar mej att han fortfarande behöver vila sin skada för att den ska läka på honom nån gång...

 

Jag är så GRYMT STOLT över min kille    i nästan 2 veckor har han stått på boxvila & INTE en enda gång har han skrikit efter tjejerna, utan snällt stått & tittat ut genom sitt fönster där han håller koll på ALLT som händer på gården samt alla som går förbi på vägen..

Var lite rädd nu när jag släppte ut honom att han skulle bli bråkig & skrikig på tjejerna & börja på & leva rövare, dock visade sej denna oro inte alls vara befogad. Han gick ut i sin lilla hage & gnäggade ett par gånger till tjejerna sen var det inget mera med det, totalt stencool inget spring alls gick sakta fram till staketet & nosade på sina flickor sen var det bra, min gammla kloka finaZorry      

 

Här står Zorry & väntar på att hovslagaren ska komma

 

 

 

Inte alls nå bråkig på hovslagaren   

Linda E jag lovar dej du hade slagit ihjäl honom               

 


Nåja efter nästan 2 veckors boxvila så får man bråka liiiiite tycker Zorry      

 

Täcket som Zorry har på sej köpte jag på internet i höstas & det visade sej vara ett riktigt KANON köp superbra passform & tjockt & varmt, så nöjd    har länge tänkt att jag skulle vilja köpa ett till åt Erotica (som nu mera behöver varma täcken vinter tid) men har inte haft råd då dessa täcken inte är billiga. Men till min stora glädje så hade firman där jag köpt täcket tidigare nu lagt ut detta täcke på MELLANDAGS REA       dessutom till 1/2 priset så när jag fick se detta så slog jag till & köpte 2 stycken till priset av 1 annars, blev så glad nu har jag varma/väälsittande täcken att sätta på "gamlingarna" när vintern behagar slå till.....OM den slår till....   

 

Denna hösten har varit precis lika som hösten 2015...Snön kom för att sedan försvinna lagomt till jul så vi fick även iår fira en grön jul    jätte tråkigt...

Men det värsta med dessa varma vintrar är halkan som blir, det är IS gata i både hagarna & på hela gården     fullkomligt hatar detta...

Stona har jag inte kunnat ta ur hagen på flera veckor p.g.a halkan så dom får sitt betfor/vetekli/knuppar i varsin mineralbalja i hagen nu tills isen ger med sej, utsätter inte under några omständigheter dom för att halka & fläka sej...

Hade för an gång skull mobilen med mej ut i hagen en dag så det blev några nytagna bilder på dom små älsklingarna   

 

Zibell är törstig

 

 

 

Det är inte lätt att fota Zibell hon ska hela tiden sitta i famnen på en när man kommer in i hagen   

 

 

 

 

 

 


Även Victoria fick jag på bild. Tänk att hon blir 3 år efter nyår VART tar åren vägen ??


 


 


Bellami fick jag också på kort, dock markerade hon så klart att detta INTE passade henne då hon åt mat    min lilla tossfia   


 


 


 


Även gammel mor Erotica hamnade på bild   


 


Sen är det ju detta när alla har ätit upp så MÅSTE ju skålarna städas ordentligt & varför inte 3 på en gång i en & samma skål, vadå trångt ?? äsch vem bryr sej   


 


 


 


 


 


Detta får avsluta detta inlägg...På återseende......






 

Ovido - Quiz & Flashcards