BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 1 januari 2017

Av Carina Brandt - 1 januari 2017 13:36

 


Börjar årets första inlägg med att önska alla mina fina & underbara vänner en god fortsättning på det nya året, måtte detta nya år bli ett fantastiskt & fint år för er alla.


Nyårsfirandet var lungt hos oss, jag & gubben var ensamna hemma då Linn åkte till sin storasyster för att fira in nyår där. 


Iår valde jag att ta in hästarna på stall iom att dom har sprungit som galningar förr om åren då raketerna skjuts som mest. Ett val som jag idag är så glad att jag tog. Bellami var hysterisk i sin box, svettades massor, välte omkull vattenhingen, vandrade oroligt i boxen, sparkade på dörren & ville ut till vilket pris som helst, så stressad mitt   


Victoria tyckte också att det var lite läskigt men hon fick dela box med mormor Erotica & Erotica är ju en van dam iom detta med nyårsafton & smällare så hon gjorde så att Victoria kunde känna sej lugnare tack vare det tror jag. 


Den som i vanlig ordning var coolast av alla var ju så klart Zorry    tror ingenting kan skrämma denna kille   


Första dagen på det nya året börjar med kanonfint väder strålande    & 1 plusgrad kan det liksom bli bättre, knappast. 


Iom nytt år så blir ju även hästarna äldre, nånting som jag inners inne bävar för att tänka på iom att min allra största    på sto sidan Erotica blir ett år äldre & det märks så tydligt på henne att åldern nu mer & mer  tar ut sin rätt för varje månad som går.


Almnäs Erotica 24 år

 

Dalsgårds Bellami 21 år

 

Amitza 21 år

 

Zorry Rs 419  20 år

 

Almnäs Lóreal 17 år

 

Lyktans Penny 13 år

 

Blåklockans Dream Of My Heart (Fiona) 10 år

 

Blåklockans Victoria Av Holberget 3 år

 


Amitza, Fiona, Penny är utlånade på foder på obestämd tid. Jag har hittat fantastiska fodervärdar till dom allihop, jag får uppdateringar från Penny att hon nu mera är ute & tävlar i hoppning med en liten ryttare och dom är SÅ DUKTIGA både Penny & flickan ett riktigt "team"   

 

Jag tänker inte detta året göra någon tillbaka blick på 2016 då jag helt bara vill glömma detta året fort & bara nu blicka framåt & hoppas på att 2017 ska bli ett bra år på alla sätt & vis.

 

Jag tänker inte heller sätta upp några speciella planer för 2017 då det gäller hästarna för det blir endå sällan som man planerat.

 

Det enda som jag vet till 100% att jag ska göra är att.

 

* Victoria ska visas på premering i Agusti

* Bella ska betäckas om med Zorry

 

Sen får året & sommaren utvisa vad vi sen kommer på att vi ska göra, har en önskan om att kunna åka på någon utställning med Victoria men tiden får utvisa hur det blir med det.

 

       

                    

     

Skapa flashcards