BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg den 16 januari 2018

Av Carina Brandt - 16 januari 2018 15:55

   Tittut   

Tyckte det var så roligt att skriva i bloggen igår så vi kör idag igen, bäst att passa på medans man är sjuk....

 

Det har ju hänt lite med Zorry´s avkommor under 2017 så jag tänkte berätta lite om dom i lite olika blogginlägg här framöver....

 

Först ut får bli min egna uppfödning   Blåklockans Black Shadow  

 

Shadow har jag ju berättat om tidigare både här i bloggen & på fb. Hans liv har till största delen bestått av att få flytta runt & byta ägare lille kraken    nåja nog ältat om detta nu....

 

 

 

I februari bytte han hem igen då hans tidigare ägare av olika anledningar inte hade möjligheten att ha honom kvar (vilket jag själv har FULL förståelse för) Denna gången fick han komma till en tjej som heter Emma en tjej som jag själv inte tidigare kände men vi fick kontakt via Shadow en kontakt som jag är idag så glad över att jag hittat.

 

När Shadov kom till Emma så var han skygg & osäker på nya människor.. Emma visste tydligen hur man hanterar just sådana här hästar för det tog inte lång tid förräns Shadow började lita på henne & kände sej mycket trygg med henne...

 

 

 

Emma lade ner hela sin själ i honom & dom blev ett "tajt par" den glädje jag kände som uppfödare när man nästan dagligen fick uppdateringar om hans framsteg som han gjorde ja den lycka & glädje den lever jag på ännu idag, känslan av att han har "kommit hem" hem till det stället han sökt efter så länge ett hem där han skulle få stanna, tänk dej bara den känslan som HAN känner att få ha en matte som älskar honom för den HAN ÄR & den glädjen han känner, att kunna få slappna av & känna tillit till sin egen matte  ja hans känsla av att kunna slappna av & släppa fram dessa känslor som säkert suttit långt inne för hans del.. När man ser honom idag så LYSER det om honom, det lyser glädje & framförallt trygghet över honom & jag hoppas av hela mitt uppfödarhjärta att han får fortsätta & känna så efter allt han har gått igenom.....

 

 

 

Emma satsade på utställning för Shadow under 2017 han hade aldrig tidigare blivit visad på någon utställning, så det kändes onekligen spännande att se vad domarna tyckte om honom, han var ju dock en 10 årig hingst....

 

 

 

Tyvärr så blev det inte så bra poäng som vi hade hoppats på (hoppet är ju det sista som överger en) MEN man ska komma IHÅG att det är en 10 årig hingst som visades så med facit i hand så tycker jag själv att BÅDE jag & Emma ska vara MYCKET nöjda med resultaten han fick...

 

Hans poängrad låg mellan 35 - 37 poäng 

 

Det som gjorde mej själv enormt glad var att han på sin sista utställning fick en 8 på typ      andra kanske tycker att inte det är nånting att hänga upp i granen , men det får dom stå för isf JAG SJÄLV blev då glad för det tack för det  M   

 

Vilka planer som Emma har för Shadow framöver vet jag inte, det återstår att se men jag är helt säker på att det blir roliga saker om hon hittar på med honom framöver     huvudsaken är att han fortsätter att ha samma tillit & lugn till henne & att han fortsätter att lita på människan & att ingen sviker hans förtroende igen....Älskade ponny plutt    

 

Avslutar inlägget om honom med enormt vackra bilder som Tina Salomonsson  tagit på honom i sommras..Otroligt DUKTIG fotograf     men sen hade hon ju även ett vackert objekt      

 

Detta kortet är min personliga favorit. Otroligt vackra båda två   

 

 

 

Jag säger bara WOW så vackra kort   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

STORT TACK till Emma & Tina Salomonsen för att jag har fått låna dessa fina kort.

 

Varmt LYCKA TILL Emma med Shadow i framtiden, må ni får många fina år tillsammans, det är ni värda båda två.

 

 

 

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards