BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg under januari 2014

Av Carina Brandt - 29 januari 2014 10:27

ÄNTLIGEN har en ny blogg skapats tilll hemsidan, MILJONER TACK till min systerdotter Anna som har fixat detta åt mej, du är en STOR klippa Anna   


Nu kanske jag tycker att det blir roligare & skriva i bloggen igen, var inte roligt tidigare då den andra bloggen bara levde sitt egna lilla liv, så ni som  följer mej i bloggen titta gärna in ofta för man vet aldrig när denna nya blogg uppdateras   


Det bästa av allt som jag nu upptäckt med denna blogg är att det finns HUR mycket smilisar som helst, jag fullkomligt älskar smilisar   


Nu till alla djur här hemma på gården.


Hästarna har börjat & fälla sin vinterpäls rekordtidigt iår, Zorry har hållit på i några veckor men även damerna har så smått börja & fälla, lite väl tidigt tycker jag MEN vi kanske får en tidig vår undrar just om man vågar hoppas på det   


Som det ser ut just nu så har det blivit ändrade planer på vilka hästar som kommer  att åka tillbaka till Annelie & Anders om några veckor. Tanken var att Amitza skulle få Fiona med sej som sällskap någon månad för att sen längre fram mot våren skulle jag hämta hem Fiona & lämna Penny där istället, men då Fiona är dräktig så känner vi allihop att det bästa för Fiona är att hon får vara hemma i sin flock hela tiden & inte utsättas för någon stress & miljöombyte. Iof så har hon ju bott hos Annelie & Anders i sommras så nytt ställe blir det ju iof inte men jag varken törs eller vill riskera nånting för min älskade Fiona så hon får stanna hemma hos mej & sin flock.


Istället så fick jag tyvärr göra Erika lessen med & säga att jag vart få hem Penny någon månad tidigare än planerat, förlåt mej Erika men jag har inget val    men DU VET att vi löser allting på bästa vis OM det nu skulle visa sej att Sixten inte klarar sej, jag sviker dej aldrig det vet du min vän      


Så efter mycket funderande & trixande så blir det Amitza & Penny som åker till Annelie. Penny kommer att gå som barnhäst hos dom så det känns så bra & veta att hon får fortsätta & jobba med det som Erika har jobbat med henne hela tiden   


OM nu mina planer inför sommarens utställningar går i lås så kommer Penny att få följa med på två utställningar också, vill så gärna försöka & få guld på henne igen & vem vet OM jag kan få henne i "rätt" hull & vi har turen på våran sida så kanske vi kan försöka & jaga hennes sista 41 poängare så att vi kan ansöka om SUCH på henne i slutet på detta år, ja ja drömma får man väl göra eller hur      


Nej dax att ta tag i dagens sysslor, ska som sagt försöka & uppdatera lite oftare nu, tills nästa inlägg så önskar jag alla bloggläsare en underbar dag, var rädda om varann...


Kram Carina

Av Carina Brandt - 29 januari 2014 08:57

Gör bara ett provinlägg på min nya blogg....hoppas verkligen denna blogg faller mig i smaken.


Kram på er alla mina logg läsare.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards