BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg under februari 2017

Av Carina Brandt - 11 februari 2017 19:32

Ett tag sedan sist, men det är väldigt lungt här just nu.

 

Idag har vi vinkat av Zibell    som flyttar hem till sin ägare Sara Berlin, jag önskar Sara & Zibell all lycka i framtiden vad dom nu än hittar på   

 

Just nu ropar Bella efter sin dotter men jag vet att hon lugnar sej snart, men jag förstår att det är jobbigt för henne för jag tycker själv att det är supeerjobbigt att skiljas från sina "bäbisar". Precis när dom åkte iväg med Zibell så tänkte jag ALDRIG MER att jag skickar iväg en 10 månaders fölunge, jag vet att många släpper sina fölungar ännu tidigare än mej och alla gör vi olika. Jag själv tycker att det bästa för både mor & fölis är att dom får sköta avvänjningen själva och att man på så vis får en tryggare ponny som ska växa upp. Zibell var dock klar med sin mamma, hon brydde sej inte om mamma alls förutom på morgonen när jag släppte in Bella till dom andra (hade dom isär på nätterna) och Bella hade mkt mjölk att ge då var Zibell glad i mamma, annars brydde hon sej inte om henne. 

 

Nu kommer Zibell till ett toppenhem med jämnåriga lek kamrater så hon kommeer inte att sakna mamma det minsta & det känns väldigt bra för mej   

 

Nu har jag bara "mina" hästar här hemma & dom är nu 5 st till antal ett antal som känns bra.

 

Zorry är på god väg att bli bra nu, för första gången på länge känner jag mej nu hoppfull ang honom, jag har nu i dagarna avslutat en kur med butta på honom & nu hoppas jag att han inte behöver äta detta mera. Hovslagaren kommer åter till honom om ca 1 vecka återstår att se om han ser samma saker som mej.

 

Fortsättning följer !

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards