BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg under augusti 2014

Av Carina Brandt - 23 augusti 2014 23:26

Känner att jag måste skriva några rader så ni vet att både hemsidan & bloggen ff lever   


Det är bara det att tiden räcker inte till åt att skriva här så ofta som jag själv skulle vilja göra, men förhoppningsvis blir det bättre framöver när "lugnet" lägger sej över gården & alla är hemma igen....


Det sista betäckningsstoet har nu åkt hem & vi ser återigen tillbaka på en mycket fin betäckningssäsong även detta år för Zorry vilket vi SÅ KLART är jätte glada för.


STORT TACK till er alla stoägare som återigen visat intresse för Zorry, nu håller vi tummarna för friska fina föl 2015   


Detta får vara allt för denna gången, men titta gärna in snart igen för vi har planer på att göra om hemsidan lite bara tiden räcker till & sätta sej ner & bestämma sej för hur man vill ha det   



Av Carina Brandt - 5 augusti 2014 16:28

Nu märks det på kvällarna att hösten är på ingång, mörkret kommer mkt tidigare nu är vad det gjorde för några veckor sedan & jag blir lika förvånad varje kväll då¨det blir mörkt & jag INTE har gjort klar dagens sysslor, tar tydligen tid för kärringen & ändra på sina "dygnsvanor"   


Om två veckor börjar skolan här igen & då blir det till & masa sej upp på morgonen för att skicka iväg Linn till skolan , tur att man själv inte har någon tid att passa för jag HATAR mornar    fullkomligt omöjligt & vakna.


I förra inlägget så glömde jag berätta att Zorry har blivit pappa igen, detta var årets sista föl som föddes e honom & det blev en svart hingst   


Fler glada nyheter har vi fått också ang Zorrys betäckningsston för iår, ett sto är UL & konstaterad dräktig & 3 ston till har inte kommit om i brunst så nu hoppas vi på att även dom tagit sej, nu väntar vi bara på dom 2 sista stona som går här hemma. Jag längtar redan till nästa sommar & se vad som kommer att titta ut   


Igår hade jag besök av min syster & henns barn & vi tillbringade så klart tiden i hästhagarna & kameran fick även den följa med...Några bilder från gårdagen....


 

Här njuter Bellami i fulla drag då Maria är så snäll & kliar henne..


 

Fiona får lite goda morötter...


 

Zultan fassnade på bild han är i en växtperiod nu & är allt annat än vacker för tillfället, men jag väntar med stor spänning på hur han ska utvecklas framöver....


 

Hans söta huvud som det rymmer en massa bus i   


 

Tiora 1 år & 3 månader Allas lilla älskling   


 

Lilla Victoria som svetten bara rann utav denna varma dag, stackars liten så varmt & sen denna tjocka fölpäls inte alls roligt tyckte lilla vickan   


I helgen  som var så bar det av till Mora för att hämta hem våra nya höns som vi köpt. Denna gången blev det en lax tupp & 2 lax hönor ska bli så roligt & se hur dessa kommer att bli som färdigväxta   

 


Var så klart in till mina underbara vänner Sussi & Per Arne & fick kaffe med mkt gott doppa som dottern Julia hade bakat, verkligen superbra gjort Julia    du ska nog bli bagare som vuxen   

Träffade även så klart Miona & jag säger bara WOW vilken skillnad på häst det är, hon blir så väl omhändertagen hos Sussi & P-A & sen har hon ju sin "skyddsling" rumpis vid sin sida hela tiden    nu håller vi tummarna här hemma att hon får stanna kvar hos dessa fantastiska människor, TACK snälla ni för att ni tar så väl hand om detta lilla    at


 

Miona & Rumpis   


Ovido - Quiz & Flashcards