BLÅKLOCKANSSTUTERI

Direktlänk till inlägg 19 mars 2016

Sjuk hund/ träning av fölis !

Av Carina Brandt - 19 mars 2016 15:52

Så här inför betäckningstider så tänkte jag börja visa lite Zorry avkommor på Indexsidan, då jag själv är HOPPLÖS lat på att ta nya frächa kort, hoppas att lusten att fota kommer tillbaka med våren/sommaren.


Först ut får vara det otroligt fina stoet Zandidi som är e det allt för tidigt bortgågna "toppstoet" Gläntans Pingla   


Zandidi har lyckats med bedriften att trots unga år bli. Champion föl, Champion ungsto, BIS vinnare på 43 poäng, Diplomsto & även fått titeln SUCH 

 


 


Min hund Molly har varit sjuk i ca 2 veckor, jag har själv misstänkt livmodersinflammaton på henne, men då jag inte har någon "egen" erfarenhet av detta så har jag hela tiden haft kontakt med May på Älvåsens Stuteri & hon har väglett mej hela tiden, TACK än en gång May för ALLT du är en pärla    En annan vetrenär sa till mej en gång för länge sedan följande,,,,, Vänd dej till May om du får problem, det hon inte vet/kan är inte värt att veta. Så det finns alltså fler än jag som tycker att hon är en utomordentligt kunnig & fantastisk människa. jag är så glad att du finns i mitt liv på ett eller annat vis May.   


Molly har varit hängig/slö & ätit dåligt, hon löpte i December & nu betedde hon sej igen som om hon skulle börja löpa, jag blev MYCKET misstänksam, kände direkt att nu är det nånting som inte stämmer.


I fredags i förra veckan kontaktade jag vetten i Torsby för råd. Dom sa KOM IN OMEDELBART  

Att då stå här & veta att vetten vill se henne omedelbart & jag själv inte kan köra dessa 10 mil enkel väg det kan jag bara beskriva med ett ord ETT RENT HELVETE !!!!!!


Paniken / Ångesten blev fruktansvärd jag visste inte vad jag skulle ta mej till dom skrämde verkligen upp mej där hos vetten i Torsby. VEM skulle jag  kunna be att köra mej dit med så kort varsel ?? dom flesta av mina vänner jobbar ju (dom flesta inom vården) Ringde till min styvdotter Ida & hennes kille Micke & dom var i Mora & handlade (7 mil hemifrån) MEN dessa underbara fina människor avbryter sin "shoppingtur" & reser hem i en rasande fart för att kunna köra in mej & Molly så fort som möjligt. Jag kan inte med ord beskriva lättnaden/kärleken till dessa snälla/goa/fina underbara ungdomar      TACK älskade ungdomar !!!!!!!


Väl framme så kollades Molly upp & vi träffade en jätte bra vetrenär & hon berättade vad dom hittat så hon säger med tanke på hundens ålder så undrar vi hur du vill göra ?? GÖRA sa jag ???? det är väl inget att fundera på OPERERA så klart.....Hon hade livmodersinflamation....


Vi lämnade in Molly i trygga händer & åkte vidare för att äta mat sen hälsa på Micke´s härliga föräldrar. Men Först åkte vi in i "Halla" för att överraska Erika    vilken min hon fick när hon såg mej i hennes hall      den minen var betalbar     


Jag fick ÄNTLIGEN se Zorry´s son Sixten oj oj vilken skönhet (fasten han har skönhetsfel) en kille HELT i pappa´s fotspår SÅÅÅÅ lik Zorry oj oj, en riktig goding som jag gärna hade stoppat i bagageluckan & tagit med hem       


Hoppas av hela mitt    Erika att du kommer på andra tankar ang honom          


Klockan 18:30 fick vi så äntligen åka tillbaka för att hämta hem min älskade hund.. OP hade gått bara bra så vi fick åka hem trötta men så otroligt lyckliga & glada allihop.


Men jag kan inte sluta & fundera på VAD är det som kostar så ofantligt mycket ?? operationen gick på nästan 15:000      


Nu har en vecka gått & Molly är sitt gammla vanliga jag igen. På tisdag nästa vecka så ska vi ta stygnen, känner en så otrolig LÄTTNAD över att detta nu är gjort & att jag nu förhoppningsvis får några år till med mitt allra största    Molly fyller 11 år nu i Juni.


 


Har börjat träna med Dandi igen & jag är GRYMT inponerad över henne. Från att ha varit LIVRÄDD/NERVIG för ALLT så har hon nu "landat" i sej själv & ist blivit nyfiken på livet. Det är numera en stor fröjd att jobba med henne. Dock så har hon tyvärr ärft Bellamis "utanpå nerver" men jag hoppas att bara hon får landa hos sin matte catherine & dom två får lära känna varann så kommeer Catherine att ha en TROGENvän för resten av livet som kommer att vilja göra ALLT rätt för sin matte, kruxet är bara det att man måste ha ett enormt tålamod, har man bara det så är hon hur rolig som helst att jobba med, älskade lilla Dandi   


 


Bellami har jag nu stallat in nattetid hon har i skrivande stund 22 dagar kvar tills beräknat földatum. Jag hoppas verkligen att hon håller på sej tills dess så får vi hoppas att lite värme också kan komma, våren är på väg till oss DOCK går det en aningens seeeeeegt.....


Önskar er alla en fortsatt trevlig helg, var rädda om varann....


Varm KRAM till er som läser ända hit ner.....


Carina


                                  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Brandt - 23 januari 2018 14:40

Busväder ute igen & vad passar då bättre än att uppdatera hemsidan igen       Några minus grader & snö som faller & kraftig blåst på det med andra ord inte alls roligt att vistas ute idag. Hästarna gillar vädret dom busar & leker & springer i sin...

Av Carina Brandt - 16 januari 2018 15:55

   Tittut    Tyckte det var så roligt att skriva i bloggen igår så vi kör idag igen, bäst att passa på medans man är sjuk....   Det har ju hänt lite med Zorry´s avkommor under 2017 så jag tänkte berätta lite om dom i lite olika blogginlägg här ...

Av Carina Brandt - 15 januari 2018 14:43


    Hallååå finns det någon kvar som tittar in här fortfarande ??      Bloggen har legat vilande i snart ett år, inte på grund av brist på uppdaterande & saknad av lust att uppdatera nej då lusten att skriva här har funnits men orken & energin at...

Av Carina Brandt - 11 februari 2017 19:32

Ett tag sedan sist, men det är väldigt lungt här just nu.   Idag har vi vinkat av Zibell    som flyttar hem till sin ägare Sara Berlin, jag önskar Sara & Zibell all lycka i framtiden vad dom nu än hittar på      Just nu ropar Bella efter sin ...

Av Carina Brandt - 22 januari 2017 15:56

Som jag skrev i förra inlägget så skulle det komma en tjej till Zorry för att kolla igenom honom och förhoppningsvis finna felet på vad som spökar med honom. Tjejen som jag anlitat heter Li Johansson hade hört så mkt bra om henne och bara positiva ...

Ovido - Quiz & Flashcards