BLÅKLOCKANSSTUTERI

Alla inlägg under juni 2014

Av Carina Brandt - 8 juni 2014 17:06

Ja så är snart pingsthelgen till ända för denna gången & jag/vi har haft det lungt & skönt hela helgen förutom lite hästbestyr med betäckningar osv osv, så nu mer tycker Zorry att det är JÄTTE skoj att åka "låda" för man vet alldrig va matte har i görningen   


Vi har haft besök hela helgen av min sambos bror & hans fru helt fantastiskt underbara människor att ha göra med, jag saknar dom redan fasten vi nyss vinkat av dom, längtar tills vi får träffas igen hoppas det inte dröjer allt för länge   


Jag har uppdaterat sidan unghästar med nya kort på Tiora & Zinzano som det ser ut just nu så flyttar även Tiora innan vintern, gör så ofantligt ont i min själv att behöva sälja henne men då jag inte mår bra så har jag ingen möjlighet & ha henne kvar. Det roliga är att dom visat intresse för henne i Finland alltid roligt när andra gillar det man har men NEJ så långt vill jag inte släppa henne, inte för pengar i världen jag vill ha henne kvar här i Sverige....


Zultan han växer & frodas & är ett riktigt bustroll som går i väntans tider på sin lekkompis men Fiona visar inga tecken på att vara på G ännu så än lär han få vänta på sin lilla lek kompis mattes lilla charmör   


På onsdag i veckan som kommer så ska våra kycklingar födas oj oj som vi längtar efter dom här hemma, ska bli så fantastiskt roligt & få ha höns håller på & planerar för fullt hur jag ska ha det i hönshuset, tänk att nästa sommar får vi egna ägg så fantastiskt   


Hade inplanerat att vi skulle åka till Riddarhyttan på utställning men då jag inte vet vem jag ska åka med så får det helt enkelt vara för våran del, vi försöker ta oss iväg till kristinehamn istället, frågan är bara den VEM ska vi åka med ??   


Nåja återstår att se hur det blir med det..


Avslutar detta inlägg emd lite kort från släppet i stora beteshagen,,,Glad flickor   


 


 

Äntligen tycks Erotica tänka SOM jag längtat efter denna hagen,,,lilla pumselipummsan.....


Av Carina Brandt - 2 juni 2014 13:50

Vi har underbart väder nu & jag njuter i fulla drag av solen som lyser över oss hela dagarna, & det bästa av allt det är VARMT & gött, jag bara älskar denna årstiden då allt börjar på & blomma & fåglarna som kvittrar & njuter av livet dom också. Mina svalor har kommit tillbaka även iår & dom bor återigen i stallet ilag med Zorry, dom är för roliga dom följer mej överallt då jag är i stallet & håller på, går jag från stora stallet till lilla stallet så flyger dom efter mej dit in för att kolal vad jag tänker göra där, dom är verkligen väldigt sällskapliga av sej & jag bara njuter av deras närvaro dom är så fina & titta på   


Fiona börjar på & sätta juver nu & hon har även släppt ner magen så nu har fölis lite mera plats & växa på, jag känner både glädje & PANIK inför denna fölningen men jag kan bara hoppas & hålla tummarna för att den kommer att avlöpa väl. Vet dock ej hur länge till jag törs ha henne ute på bete vill ju ha koll då det är dax, men än är det för tidigt för fölis att komma ut, det är 5 veckor kvar tills beräknad fölning men jag tror att hhon kommer att föla tidigare än så....


Fiona med sin ägare Linn   


 


 


Har även fått lite nya kort på Zorrys föl som ägs av Lisa Enqvist & jag gillar denna hingstungen väldigt mkt.

Alla kort är tagna av Lisa.


 


Han har även mkt spring i benen denna lilla killen, pappa upp i dagen full i bus & glimten i ögat   


 


 


 


Men han kan även stå still men bara ibland   


 


 


han har fått namnet Änganäs Iric Coffie


Även hans syster har fassnat på bild, hon är bara så SÖT lilla Bina   


 


 

Ovido - Quiz & Flashcards