BLÅKLOCKANSSTUTERI

Direktlänk till inlägg 2 september 2015

Höstmånad !

Av Carina Brandt - 2 september 2015 14:30

Ja så har det gått ett bra tag sen IGEN sen något skrevs här.   


Men då hästarna bara går på bete nu så händer det inte så mkt här som jag kan skriva om ang dom, det är liksom bara den "dagliga" titten som händer med dom just nu.


Dom går alltså ff på betet & iår har jag bestämt mej för att BITA IHOP & inte ta hem dom för tidigt pga att det kommer kallt höst regn på dom, dom klarar sej det vet jag & mat har dom ff i den stora hagen så det går ingen som helst nöd på dom det är bara jag som tycker det är så synd om dom som ska behöva gå i denna enormt stora hage i höstrusket samt mörkret, så jag MÅSTE intala mej själv hela tiden att dom har det BÄTTRE i den hagen än i denna tråkiga vinterhage här hemma. Men svårt är det då det tex har regnat & blåst som det gjort inatt stackars hästar, eller kanske inte ?......


Erotica har då klart visat mej att hon har minsann fått NOG av sommarvistelsen hon står vid grinden & tittar efter oss varje gång vi går därifrån nu, nåja som sagt BIT IHOP Carina       


Jag har ytterligare en hage som det finsn massor av mat i som jag tänkte att dom skulle få flytta till den ligger närmare hemma här men jag måste få hjälp att flytta dom så som sagt vi får hålla ut i en vecka till....


Mina planer är att jag ska försöka ha dom ute på betet hela september månad OM vädret tillåter vill säga, frostgräs = hemgång omedelbart.......


Zorry´s "sommarkompis" Isa har haft ont i sina hovar igen så vetrenären var ut & hjälpte henne på traven, han hade börjat med något nytt enligt honom själv, och hon blev bara på någon timma piggare & kunde sen sluta flåsa som hon gjorde, stackars häst JÄVLA FÅNG tänk om man kunde utrota denna skiten    

 

Isa är för övrigt en STOR FRÖJD att få låna kommer att bli jobbigt att lämna tillbaka henne till min goa vän Marie, men jag får ju så klart vara glad att jag fått låna henne så länge som jag fått göra. Men jag kommer att sakna hennes underbara gnäggningar när det är "knuppedax"         

 

Sen sist jag skrev så upptäckte jag via facebook en hästannons som en tjej lagt in ang att hon köpt ny häst. Tyckte mej genast känna igen hästen men blev så fruktansvärt osäker på om det verkligen var "den" hästen som jag hoppades på att det skulle vara. Kontaktade hon som lagt ut kortet & fick det bekräftat att det var TROLLANS ELEKTRA som jag såg på bilden. Oj oj så glad jag blev att få se henne i ett så fantastiskt fint skick & vilket hem hon hade kommit till blev så innerligt GLAD så ord fanns inte just då.

 

Jag visste att hon som ägde Elektra tidigare inte kunde behålla henne längre pga olika omständigheter, tråkigt för alla inblandade, men det fick ju ett lyckligt slut så då kan man ju inte annat än vara glad      

 

Har fått så fin kontakt med Elektras nya ägare Emma & har även fått låna några bilder som hon tagit på Elektra, alla bilder som visas här i min blogg på Elektra är alla tagna av Emma.

 

                 

 

TACK snälla Emma för att jag får äran att följa Elektra hos dej         

 

En annan glad nyhet ang Zorry´s avkommor är att SNORPANS LIZZY har visats på utställning & vilket resultat sedan 

hon slog till & fick hela  41 poäng fördelat 9 9 7 9 7


STORT GRATTIS än en gång till denna fina placeringen Maria   


Finaste Lizzy   


Dessa bilder är alla tagna av Maria Persson


     


Har sagt det förut & jag säger det igen. STORT TACK till er alla som äger en Zorry avkomma som jag får den stora äran att få följa i vardagen samt på utställningar, jag finner inte ord för hur glad jag blir när ni hör av er & berättar saker om era Zorry avkommor. TACK         


Känns lite extra roligt med Trollans Elektra då tanken var från första början att jag skulle ha henne, sen att jag äger både mor & far till henne gör det som sagt lite extra roligt. Finaste "lektra"      


I början på oktober kommer jag att hämta hem Zultan från sitt sommarkollo, och jag har beslutat mej för att sälja honom, tråkigt men jag har bestämt mej för att dra ner på antalet hästar så nånstans måste jag då börja.


Detta får vara allt för denna gången.


Varm KRAM till er alla bloggläsare....


Carina



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Brandt - 23 januari 2018 14:40

Busväder ute igen & vad passar då bättre än att uppdatera hemsidan igen       Några minus grader & snö som faller & kraftig blåst på det med andra ord inte alls roligt att vistas ute idag. Hästarna gillar vädret dom busar & leker & springer i sin...

Av Carina Brandt - 16 januari 2018 15:55

   Tittut    Tyckte det var så roligt att skriva i bloggen igår så vi kör idag igen, bäst att passa på medans man är sjuk....   Det har ju hänt lite med Zorry´s avkommor under 2017 så jag tänkte berätta lite om dom i lite olika blogginlägg här ...

Av Carina Brandt - 15 januari 2018 14:43


    Hallååå finns det någon kvar som tittar in här fortfarande ??      Bloggen har legat vilande i snart ett år, inte på grund av brist på uppdaterande & saknad av lust att uppdatera nej då lusten att skriva här har funnits men orken & energin at...

Av Carina Brandt - 11 februari 2017 19:32

Ett tag sedan sist, men det är väldigt lungt här just nu.   Idag har vi vinkat av Zibell    som flyttar hem till sin ägare Sara Berlin, jag önskar Sara & Zibell all lycka i framtiden vad dom nu än hittar på      Just nu ropar Bella efter sin ...

Av Carina Brandt - 22 januari 2017 15:56

Som jag skrev i förra inlägget så skulle det komma en tjej till Zorry för att kolla igenom honom och förhoppningsvis finna felet på vad som spökar med honom. Tjejen som jag anlitat heter Li Johansson hade hört så mkt bra om henne och bara positiva ...

Ovido - Quiz & Flashcards